دیدنی تهران

تهران پایتخت ایران از زمان قاجاریه بوده و آقا محمدخان این شهر را به عنوان مرکز پادشاهی خود انتخاب کرد. به همین دلیل جاذبه‌های دیدنی تهران بیشتر متعلق به دوره قاجاریه و پس از آن است. تهران به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ایران با جاذبه‌های فراوان برای گردشگران است که در لیست زیباترین شهرهای دنیا قرار دارد. استان تهران خانه بسیاری از آثار مدرن و تاریخی است، از جمله کاخ های سلطنتی، مدارس و کتابخانه‌های تاریخی، باغ های ایرانی و بازارهایی که نباید بازدید از آن‌ها را از دست دهید.

اگر مشتاقانه کنجکاو هستید از این شهر دیدن کنید با ما همراه باشید. قطعا امکان شرح تمامی جاذبه‌های این شهر شگفت‌انگیز در این متن امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر تهران را در اینجا معرفی می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

1.بازار بزرگ تهران اولین مکان دیدنی تهران

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران واقع در مرکز شهر تهران، هزارتویی شگفت‌انگیز است. این بازار شبیه یک شهر قدیمی خیالی است که پر از پیچ و خم‌ها و دالان‌های هزارتویی است که هر کدام دری به دنیایی دیگر باز می‌کند. علی رغم قرار گرفتن بازار بزرگ در قلب پایتخت، گویی از مکان و زمان جدا است.  همزمان با خرید می‌توانید از شگفتی‌های تاریخی این مکان هم دیدن کنید. این جاذبه گردشگری و دیدنی شهر تهران شما را به دل تاریخ ایران خواهد برد.

2.پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت که از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد، از شرق به جنگل طالقانی و از غرب به پارک آب و آتش متصل می‌شود. معماری و طراحی این پل هر بییننده‌ای را به خود خیره می‌کند. مسیر 300 متری پل با زیبایی‌های بی‌نظیری طی می‌شود. این پل یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران در بهار است. نورپردازی منحصر به فرد این پل در شب، این پل را به یکی از جاهای دیدنی تهران در شب تبدیل کرده است.

3.برج آزادی

برج آزادی

برج آزادی یکی از نمادهای شهر بزرگ تهران است. شکل ساده و متشکل از مرمر سفید، زیبایی وصف ناشدنی ای به این برج داده است. معماری منحصر به فرد این برج نیز باعث قرار گرفتن آن در لیست برترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر تهران شده است.

4.کاخ گلستان

کاخ گلستان

داستان کاخ گلستان با ساخت ارگ تهران در قرن شانزدهم در زمان صفویه آغاز می‌شود. دیوارهای گلی کاهگلی این ارگ چندین بنای سلطنتی را در بر گرفته بود که کاخ گلستان یکی از آنها بود. اگر قصد سفر به تهران را دارید حتما از کاخ گلستان بازدید کنید. این کاخ یکی از فوق‌العاده‌ترین اماکن دیدنی تهران است.

5.موزه زندان قصر

موزه زندان قصر

در دوره قاجار بنایی در تهران ساخته شد که به آن قصر قاجار می گفتند. این کاخ یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های دوره قاجار است و داستان عجیبی پشت آن نهفته است. موزه زندان قصر با معماری خیره کننده، همواره یکی از بهترین مناطق دیدنی تهران بوده است.

6.تله کابین توچال تهران

تله کابین توچال تهران

تله کابین توچال با طول 7500 متر یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین جهان است. تله کابین توچال یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر تهران است که محبوبیت فراوانی در بین گردشگران دارد.

7.کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد

مجموعه سعدآباد موزه‌ای باشکوه در شمال تهران است که از میراث برجسته دوران قاجار به شمار می‌رود. این مجموعه که در قرن 19 ساخته شده از چندین قصر و همچنین جنگل‌ها، خیابان‌ها و موزه‌ها تشکیل شده است. مساحت کلی این کاخ بیش از 1 کیلومتر مربع است. کاخ سعد آباد یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر تهران است که هر ساله مورد بازدید بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد.

مطالب دیدنی:  27 استایل و مدل لباس زنانه مخصوص عید نوروز

 

8.پارک شهر

پارک شهر

پارک شهر یکی از بزرگترین پارک‌های تهران است که به تمام موزه‌های بزرگ منطقه نزدیک است. با گردش در این پارک در میان پارک پرندگان، آکواریوم و کتابخانه عجیب و غریب قدم بزنید. پارک شهر یکی از مناطق دیدنی تهران است که حتما باید از آن دیدن کنید. یکی از جاهای دیدنی تهران برای سالمندان پارک شهر است.

9.موزه ایران باستان

موزه ایران باستان

موزه ایران باستان محل نگهداری اشیای تاریخی از دوران پیش از اسلام ایران بوده و یکی از باشکوه‌ترین موزه‌های کشور ایران است. این موزه یکی از مناطق دیدنی تهران است که همه روزه مورد بازدید گردشگران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد.

10.امامزاده صالح / مسجد تجریش

امامزاده صالح / مسجد تجریش

مسجد زیبای تجریش به نام امامزاده صالح شناخته می‌شود، یکی از مناطق دیدنی تهران با فضای داخلی بسیار دیدنی است. این زیارتگاه یکی از مراکز پربازدید در ایران است.

11.مراکز خرید تهران

امامزاده صالح / مسجد تجریش

اگر به دنبال سنترها و پاساژهای بزرگ تهران برای خرید هستید، باید بگوییم که اکثر مناطق خرید تهران مکانی عالی برای خرید و گشت و گزار هستند. بهترین مراکز دیدنی تهران مرکز خرید پالادیوم (با بزرگترین فروشگاه اسباب بازی در خاورمیانه)، مجتمع تجاری ارگ (با فروشگاه های لوکس و فضای تعاملی زیبا در فضای باز) و مجتمع تجاری سام است.

12.کلیسای جامع سنت سرکیس

کلیسای جامع سنت سرکیس

بزرگترین کلیسای تهران، کلیسای جامع ارمنی سنت سرکیس است که در سال 1970 ساخته شده است. این کلیسا با معماری منحصر به فرد و دیوارهای عظیم به یکی از خارق‌العاده‌ترین مناطق دیدنی شهر تهران تبدیل شده است. این کلیسا یکی از بهترین جاهای گردشگری تهران است.

13.موزه سینمای ایران

موزه سینمای ایران

مجموعه عمارت حیرت‌انگیز دوران قاجار با باغی تاریخی، در شمال تهران واقع شده است، موزه سینمای ایران ترکیبی عجیب از تجهیزات، پوسترها و عکس‌های صنعت سینمای ایران مربوط به قرن گذشته است که به زبان انگلیسی است.

14.برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد یکی از مناطق دیدنی شهر تهران و نماد جدید تهران است. این ساختمان چند منظوره است که در شمال تهران واقع شده، تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. برج میلاد ششمین برج بلند جهان و بلندترین ساختمان تهران است. منظره شهر تهران را می توانید از این برج ببینید.

مطالب پربازدید:  راهنمای خرید عید برای خانه

 

15.خزانه داری ملی جواهرات

خزانه داری ملی جواهرات

گنجینه جواهرات ملی بزرگترین مجموعه جواهراتی است که در هر نقطه از جهان یافت می‌شود. مجموعه جواهرات معروف الماس دریای نور و کوه نور را در این مجموعه خواهید دید. همچنین از بزرگ‌ترین یاقوت تراش نخورده جهان را هم در این مجموعه جواهرات بازدید خواهید کرد. این خزانه‌داری یکی از مشهورترین مناطق دیدنی تهران است.

16.پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در شمالی‌ترین نقطه تهران واقع شده است، با گشت و گزار در این پارک از هوای تازه، محیط‌های سرسبز و مناظر بی‌نظیر اطراف دیدن خواهیدکرد. اگر به طبیعت و مناطق خوش آب و هوا علاقه دارید، حتما از این جاهای دیدنی تهران بازدید کنید.

17.کاخ مسعودیه

کاخ مسعودیه

کاخ مسعودیه بهترین مکان دیدنی تهران است که در مرکز تهران، نزدیک میدان بهارستان قرار دارد، یکی از اماکن تاریخی تهران بوده و خانه‌ای شگفت‌انگیز قاجاری است که تحت تاثیر معماری اروپایی در سال 1879 ساخته شده است. کاخ مسعودیه یکی از جاهای دیدنی شهر تهران است که حتما باید سر بزنید.

18.موزه شیشه و سرامیک

موزه شیشه و سرامیک

موزه شیشه و سرامیک یکی از چشمگیرترین موزه‌های تهران است، نه‌تنها به خاطر نمایشگاه‌ها، بلکه به دلیل معماری بی نظیر ساختمان موزه بازدید می‌شود. حتما از این موزه فوق العاده در تهران دیدن کنید.

19.اسکی در ایران

اسکی در ایران

اگر عاشق ورزش های زمستانی هستید حتما هنگام سفر به تهران به پیست اسکی دیزین و پیست اسکی شمشک سر بزنید. یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران مناطق شمشک و دیزین هستند که حتما باید دیدن کنید.

20.موزه هنرهای معاصر تهران (TMoCA)

موزه هنرهای معاصر تهران (TMoCA)

از موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنید تا مجموعه خیره کننده آثار اروپایی و آمریکایی قرن نوزدهم و بیستم در سطح جهانی را ببینید. این موزه دارای ارزشمندترین مجموعه‌های شاهکارهای مدرن غربی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است. یکی از مراکز دیدنی شهر تهران که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید، موزه هنرهای معاصر تهران است.

جاذبه های گردشگری تهران در یک نگاه

مطالب کاربردی:  28 استایل و مدل لباس مردانه مخصوص عید نوروز

 

تهرانی شهری با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیار است که هر ساله محل بازدید بسیاری از توریست‌های ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد. اگر عاشق مناطق تاریخی و مذهبی هستید حتما از موزه زندان قصر، کاخ گلستان و کاخ سعد آباد دیدن کنید؛ اما اگر عاشق مناظر طبیعی هستید، از پل طبیعت و پارک جمشیدیه غافل نشوید. خرید لباس مردانه شیک از فروشگاه آنلاین مدیسه دیدن کنید.

 

منبع : tripadvisor

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *