علت و درمان بوی بد واژن در سریع ترین زمان ممکن

گاهی اوقات واژن خانم‌ها بوی خوبی ندارد. به صورت طبیعی واژن هر خانم بوی منحصر به‌ فردی داشته اما وقتی بوی واژن بسیار قوی و نامطبوع باشد، نشان از یک مشکل است. علت بوی بد واژن چیست و درمان بوی بد واژن چگونه است، سوالات متداولی بوده که زیاد پرسیده می‌شوند.

در جستجوی علت بوی بد واژن متوجه می‌شویم که واژن در دوران قاعدگی، بارداری، یائسگی، مقاربت جنسی و بعد از ورزش، می‌تواند بویی بسیار تندتر از سایر اوقات داشته باشد. با این حال بوی تند می‌تواند به دلیل عفونت بوده که با درمان‌های رایج مرتبط به عفونت می‌تواند برطرف شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بوی بد واژن نشانه چیست؟

بوی بد واژن نشانه چیست؟

دلیل بو نامطبوع واژن به ترشحات این عضو بستگی دارد. علت بوی ناخوشایند ترشحات نیز بسیار متفاوت است. در واقع چند دلیل می‌توان گفت که نشانه بوی بد واژن هستند.

علت بوی ماهی گندیده واژن

آیا می‌دانید بوی بد واژن از نشانه از چیست زمانی که شبیه به بوی ماهی است؟ تری متیل آمین، مسئول ترکیب شیمیایی بوی ماهی گندیده و برخی بوهای غیرطبیعی واژن می‌باشد. در مواردی نادر بوی ماهی گندیده واژن موجب نگرانی است. پس حتما در این حالت به پزشک مراجعه کنید.

بوی شیرین و مخمری واژن

بوی شیرین و مخمری واژن

بسیار رایج بوده که واژن بوی تند یا ترشی تولید می‌کند که می‌تواند با بوی غذاهای تخمیر شده و کپک زده مقایسه شود. در واقع مایه ماست یا خمیر ترش نان حاوی همان باکتری‌های خوبی هستند که بیشترین میزان باکتری واژن را تشکیل می‌دهند. نام این باکتری‌ها لاکتوباسیل است.

بوی گندیدگی

علت بوی گندیدگی هم به زیاد شدن باکتری‌ها و استفاده طولانی مدت از یک تامپون برمی‌گردد. در دوران قاعدگی واژن شبیه یک ماشین پرکار مشغول تولید انواع باکتری است. این اتفاق در بعضی از خانم‌ها سبب ایجاد بوی نامطبوع می‌شود و شدت بو در هر فرد متفاوت است.

بوی کپک‌ زدگی

بوی کپک‌ زدگی

فعالیت بدنی و عرق کردن زیاد ممکن است سبب بوی ماندگی و کپک شود. پوشیدن لباس نایلونی هم سبب گیر افتادن بوی عرق در واژن می‌شود. می‌توان با استفاده از لباس‌های مناسب و استحمام پس از ورزش این بو را برطرف کرد.

بوی بد واژن در اثر رابطه جنسی

بوی بد واژن در اثر رابطه جنسی

درمان بوی واژن در زمان نزدیکی و رابطه جنسی اهمیت دارد. زیرا به بهتر شدن رابطه و رضایت کامل هر دو طرف منجر می‌شود و همچنین سلامتی طرفین را به همراه دارد. گاهی بلافاصله بعد از مقاربت جنسی بوی بدی به مشام می‌آید.

درمان بوی بد واژن هنگام نزدیکی بسیار راحت است. وقتی مایع واژن با مایع منی تداخل پیدا می‌کنند، سبب ایجاد بوی بد می‌شوند. روان کننده‌های معطر که به راحتی از انواع فروشگاه لوازم آرایشی و داروخانه‌ها قابل تهیه هستند قادرند این مشکل را کاملا حل کنند.

ارائه چند راهکار جهت از بین بردن بوی بد واژن

ارائه چند راهکار برای از بین بردن بوی بد واژن

در نهایت برای از بین بردن بوی بد ناحیه تناسلی چه کنیم؟

به صورت کلی جهت از بین بردن بوی بد این ناحیه، به محض تشخیص هرگونه نشانه باید به پزشک مراجعه نمود. بوی ماهی، بوی آمونیاک شیمیایی یا بوی فلز و بوی تند تخمیری، نشانه‌های جدی هستند که به شما برای درمان بوی بد واژن اخطار می‌دهند.

از بین بردن بوی بد واژن به معنای بازگرداندن pH به حالت طبیعی است. بوی واژن ارتباط مستقیمی با سطح pH دارد. به عنوان مثال بوی بد بعد از رابطه جنسی به خاطر بالا بودن pH در منی است که با مایعات واژن ترکیب شده یا بوی نامطبوع واژن خانم‌ها در زمان یائسگی به خاطر تغییر pH بدن آن‌ها است. بانوان در دوران یائسگی استروژن کمتری دارد پس مخاط واژن آن‌ها کمتر می‌شود.

قیمت انواع لوازم بهداشت جنسی ضروری و باکیفیت

 

 استفاده از قرص برای بوی بد واژن

استفاده از قرص برای بوی بد واژن

استفاده از قرص برای بوی بد واژن یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای از بین بردن بوی بد واژن سریع است که قرص مترونیدازول رایج‌ترین نوع درمان می‌باشد. همچنین جهت درمان باکتری‌های واژن، پزشک امکان دارد افزون بر مترونیدازول، متروژل واژینال نیز تجویز کند.

مراجعه به پزشک

علت بوی بد واژن برخی مواقع به سادگی پیدا نمی‌شود. بوی بد واژن را همیشه نمی‌توان با درمان خانگی برطرف نمود. در هر صورت توصیه می‌شود در اولین زمان ممکن به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک همه احتمالاتی که سبب بوی بد شده را در نظر گرفته و یک به یک آن‌ها را بررسی می‌کند.

استفاده از ژل بهداشتی بانوان

استفاده از ژل بهداشتی بانوان

ژل معطر و تامپون معطر می‌تواند در بسیاری از موارد، بوی بد ناحیه واژن را بدون مصرف هیچ دارویی از بین ببرد. با توجه به این موضوع که کشاله ران دارای مجموعه‌ای از غدد عرق می‌باشد، آیا واقعا توقع دارید که واژن بی بویی داشته باشید؟ حقیقت این است که واژن محل وجود میلیاردها باکتری بوده و ترکیب دقیق این باکتری‌ها گاهی اوقات تغییر می‌کند و بو تولید می‌شود.

مطالب مرتبط:  دوش واژینال چیست و طریقه استفاده از آن چگونه است؟

 

درمان گیاهی بوی بد واژن

درمان بوی بد واژن با طب سنتی همیشه از نخستین راه‌ حل‌هایی است که بیشتر افراد به سراغ آن می‌روند. برطرف کردن بوی واژن به وسیله داروهای گیاهی و خوشبو از زمان‌های دیرینه مورد توجه بوده است.

فهرست طولانی از گیاهان درمان‌کننده معرفی شده که در مناطق مختلف جهان برای درمان بوی بد واژن استفاده می‌شود.روغن شی، آناناس، پراکسید هیدروژن، جوش‌شیرین، ویتامین ث، سرکه، کلروفیل، زاج، انگور، زغال اخته، ماست، قره‌قروت، زردچوبه، روغن اسطوخدوس مهم‌ترین گیاهان دارویی جهت این‌کار هستند.

درمان بوی بد واژن با سیر

درمان بوی بد واژن با سیر

درمان بوی بد واژن خانگی سریع‌ترین روش درمان نبوده ولی سالم‌ترین روش درمانی قدیمی می‌باشد. در وضعیتی که دسترسی به انواع داروها نداشته باشید، می‌توانید روش‌های بی‌خطری را امتحان کنید. سیر به خاطر کیفیت آنتی‌بیوتیک طبیعی که دارد، اصلی‌ترین ماده بیولوژیک استفاده شده در روش‌های شبه درمانی است.

اگر خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی سیر بشناسید، می‌دانید که می‌تواند با از بین بردن گروهی از باکتری‌های واژن، بوی نامطبوع آن را کم کند. روش استفاده از سیر مانند استفاده از تامپون معطر است. دو حبه سیر را پوست بگیرید و آن را در تامپون قرار دهید و یک روز کامل از تامپون سیر استفاده نمایید. اگر عفونت و بوی بد نیز هنوز وجود داشت، می‌توانید این عمل را تکرار کنید.

مطالب کاربردی:  مهمترین انواع بیماری دستگاه تناسلی زنان و شناخت علائم آن‌ها

 

سرکه سیب برای بوی بد واژن

سرکه سیب برای بوی بد واژن

برای درمان بو ماهی گندیده واژن، برخی بانوان از سرکه سیب استفاده می‌کنند. سرکه سیب قادر است روی pH واژن اثر بگذارد. سرکه سیب به صورت طبیعی ممکن است باکتری را کاهش دهد. دلیل بد بو شدن واژن هر چه باشد، شستشو با سرکه سیب نمی‌تواند ضرر خاصی داشته باشد.

توصیه می‌شود با دو لیوان سرکه سیب، واژن را شستشو داد. این درمان شاید جهت از بین بردن سریع بوی واژن مناسب نباشد ولی با تکرار، می‌توان به نتیجه مطلوبی رسید.

اگر علت بد بویی واژن مربوط به قاعدگی باشد با شستشوی سرکه سیب می‌توان آن را به بو طبیعی رساند. دو فنجان سرکه را در وان آب مخلوط کرده و 20 دقیقه در وان بنشینید. همچنین نوشیدن دو قاشق سرکه ترکیب شده در یک لیوان آب هم می‌تواند مفید باشد. شستشو با سرکه را به صورت روزانه دو بار تا دو هفته انجام داده تا زمانی که بوی بد واژن از بین برود.

زردچوبه

زردچوبه خواص آنتی باکتریال، ضدمیکروبی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و یکی از بهترین ترکیبات برای درمان عفونت‌های میکروبی و زخم‌ها محسوب می‌شود. مصرف زردچوبه به از بین بردن باکتری و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پس از مصرف این ادویه طلایی‌ رنگ شاهد تغییر قابل‌ توجهی در بوی بد واژن خود خواهید بود.

  1. پودر زرد چوبه را به یک لیوان شیر اضافه کرده و قبل از اینکه بخوابید، آن را بنوشید.
  2. همچنین می‌توانید ریشه زردچوبه را به‌ طور کامل بشویید.
  3. پوست ریشه را بگیرید و در یک لیتر آب بجوشانید تا میزان آب کم شود.
  4. از این مخلوط برای شستشوی واژن استفاده کنید.

استفاده از ماست برای درمان بوی بد واژن

استفاده از ماست برای درمان بوی بد واژن

تامپون را درون ماست فرو کرده و به آرامی در داخل واژن قرار دهید. بگذارید یک الی دو ساعت آن جا باشد، سپس آن را برداشته و آبکشی نمایید. باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست قادرند به مبارزه با عفونت و کاهش بوی بد کمک کند. از این روش می‌توان جهت درمان بوی بد ماهی گندیده از واژن نیز استفاده کرد.

مطالب پربازدید:  درمان خشکی واژن با روش‌های خانگی خیلی ساده

 

کپسول‌‌های گیاهی

بهترین کپسول گیاهی درمان‌کننده از پودر ریشه کامفری، پودر ریشه اوکیناسه و پوست نارون تهیه می‌شوند و در اروپا و آمریکا بسیار پرطرفدار هستند. این کپسول دارای خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی بوده و از رشد باکتری‌های مضر در واژن جلوگیری می‌کند.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *