لیست محصولات مراقبت از موی فر

موهای فر جزو زیباترین انواع مو در جهان به‌حساب می‌آیند، ولی متاسفانه هر شخصی که موهای فری دارد نحوه نگهداری و مراقبت از آن را سخت و طاقت‌فرسا می‎‌داند. حقیقت این است که موهای فر زودتر وز و خشک می‌شوند و به دلیل حساسیت بیش‌تر، آسیب پذیرتر هستند.

کافی است تا نحوه نگهداری درست و مراقبت از موی فر را بدانید و کمی برای آن‌ها زمان بگذارید. خواهید دید که داشتن موهای فر نه تنها سخت نیست، بلکه نعمت بزرگی است که باید از آن نهایت بهره را ببرید. در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح مراقبت از موی فر را آموزش دهیم و محصولات مورد نیاز را به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

1- شست و شو و مراقبت از موی فر

مراقبت از موی فر

موهای فر به دلیل خشکی بیش‌تر، کم‌تر از سایر انواع مو نیاز به شست‌وشو دارند. در واقع نیاز نیست که هر روز موهای فر را بشویید، زیرا این کار باعث خشکی بیش از حد می‌شود. تنها در صورتی این کار را انجام دهید که از لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر ژل نگهدارنده یا حالت دهنده استفاده کرده باشید.

توجه: برای شست‌وشو و مراقبت از موی فر از آب سرد استفاده کنید، زیرا منافذهای پوست را می‌بندد و از چربی طبیعی مو محافظت می‌کند.

نکته دیگر برای مراقبت از موی فر شده یا مراقبت از موی فر طبیعی انتخاب یک شامپو مناسب است. زمان انتخاب شامپو دقت کنید که در ترکیبات آن سولفات وجود نداشته باشد، زیرا سولفات چربی طبیعی موها را از بین می‌برد و باعث خشک، کدر و وز شدن آن می‌شود. علاوه بر این شامپو موردنظر باید ملایم و حاوی نرم‌‌کننده یا روغن‌های مناسب مانند گلیکول و گلیسیرین باشد.

بهترین شامپو برای موی فر

  • شامپو Bouncy Curls برند پوروشه
  • شامپو آرپی مدل پسته مناسب موهای فر و مجعد
  • شامپو موهای وز و مجعد اینسایت Anti Frizz

2- استفاده از ماسک مو مناسب برای آبرسانی

محصولات مراقبت از موی فر

دلیل خشکی موی فر این است که چربی طبیعی پوست سر به دلیل پیچ‌وتاپ مو به انتهای مو و ساقه نمی‌رسد. حال شما باید بعد از استفاده از شامپو در حمام از ماسک مو مخصوص موی فر استفاده کنید و این کمبود چربی طبیعی را جبران کنید. ماسک مو باعث آبرسانی و نرم شدن مو می‌شود. زمان استفاده از ماسک مو دقت کنید که آن را تنها به ساقه مو بزنید، به مدت 5 الی 15 دقیقه منتظر بمانید و در نهایت آبکشی کنید.

نکته: برای آشنایی بیش‌تر با ماسک مو و نحوه استفاده از آن، مقاله ماسک مو چیست؟ را مطالعه کنید.

بهترین ماسک مو برای مراقبت از موی فر رنگ شده یا طبیعی

  • ماسک مو Curl برند اچ اس لاین
  • ماسک مو Gliss برند شوارتزکف
  • ماسک مو فولیکا مناسب موهای شکننده و وزدار

3- خشک کردن صحیح برای مراقبت از موی فر

خشک کردن موی فر

برای آبکشی و خشک کردن مو، به‌جای استفاده از حوله‌های ضخیم و زبر، از یک حوله نخی استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از سشوار به‌صورت مستقیم باعث آسیب دیدن تارهای مو و وز شدن آن می‌شود. بهترین حالت برای مراقبت از موی فر بلند یا کوتاه استفاده از یک دیفیوز برای سشوار است تا بتوانید موهای فر خود را به بهترین حالت ممکن خشک کنید. علاوه بر این‌ها می‌توانید قبل از سشوار کردن مو، از روغن آرگان و کرم‌های مخصوص به‌عنوان لایه‌ای محافظ در برابر حرارت آن استفاده کنید.

بهترین محصولات مراقبت از موی فر در برابر حرارت سشوار

  • روغن آرگان بل جاردین
  • روغن نارگیل اینکتو Coconut
  • روغن آرگان دیفل

نکته: بهترین روغن برای موی فر روغن نارگیل یا روغن آرگان است.

خرید انواع محصولات مراقبت از مو

4- شانه کردن صحیح

شانه کردن موی فر

برای مراقبت از موی فر زمانی که هنوز کمی رطوبت دارد آن را با شانه‌ای دندانه‌درشت و ترجیحا چوبی شانه کنید. نحوه صحیح شانه کردن هم از نقطه انهایی ساقه مو به‌ طول 5 سانت به سمت بالا تا ریشه است. به این صورت احتمال ریزش و گره خوردن موها کم‌تر می‌شود. برای باز کردن گره‌ها هیچ‌گاه سعی نکنید تا با خشونت و محکم شانه زدن مو آن‌ها را باز کنید. می‌توانید برای این کار از سرم یا اسپری نرم‌کننده استفاده کنید.

بهترین محصولات برای باز کردن گره موی فر

  • ماسک مو آرگان نلی Argan Oil
  • ماسک مو دو فاز کراتین سیمفونی بدون آبکشی Keratin
  • اسپری دو فاز نرم‌کننده و حالت دهنده مو 250ml Two Phase Hair Conditioner لافارر

5- مراقبت از موی فر هنگام خواب با بهترین روغن برای موهای فر

موی فر

همان‌طور که پس از حمام و در طول روز از موهای خود مراقبت می‌کنید، باید در طول شب نیز برای وز نشدن و ازبین نرفتن حالت آن چاره‌ای پیدا کنید. برای مراقبت از موی فر دائم یا طبیعی ما دو راه‌ حل برای شما داریم. یکی از راه‌ حل‌ها این است که قبل از خواب موهای خود را با دستمال سر یا کلاه مخصوص خواب جمع کنید. دیگری این است که به‌جای روبالشتی‌های نخی، از روبالشتی‌های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

به خوش حالت شدن موی فر خود اهمیت دهید

یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در زیبایی، داشتن موهایی زیبا و سالم است. چه کسی نمی‌‎خواهد زیبا باشد؟ شما هم به زیبایی خود اهمیت دهید و با استفاده از یک روتین مراقبت از مو از موهای فر و جذابتان مراقبت کنید.

تمام محصولات مراقبت موی فر که در این مقاله ذکر شد را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی مدیسه در بخش مراقبت و بهداشت مو با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تهیه کنید. اگر شما هم از محصولی استفاده کردید و راضی بودید، در بخش نظرات برای ما بنویسید. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، سپاس گذاریم.

 

منبع : instyle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *