ترانه علیدوستی نوزده ساله دانش‌آموز رشته تجربی بود که در سال 1379 در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و پس از آن برای فیلم «من ترانه 15 سال دارم» تست داد و با اکران این فیلم در سال 1380 وارد سینمای ایران شد. در مطالب پیشین منتشر شده در این وبلاگ درباره نقش تأثیرگذار و مهم طراح لباس در شکل‌گیری شخصیت یک بازیگر در یک نقش خاص صحبت کردیم؛ این‌بار استایل‌های ترانه علیدوستی را در دوران حرفه‌ای 19 ساله‌اش در سینمای ایران در نقش‌های مختلف مرور می‌کنیم.

الهام از تیپ ترانه علیدوستی هنرمند برای لباس عید

⁣بعد از اینکه فیلم فروشنده از ایران به عنوان نامزد رسمی دریافت جایزه اسکار 2017 اعلام شد، همه نگاه‌ها به سمت بازیگران جوان و پرانرژی این فیلم برگشته‌است. ترانه علیدوستی، ستاره 33 ساله ایرانی را در این عکس در نشست خبری مربوط به اکران فیلم فروشنده می‌بینید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تیپ ساده و جذاب ترانه در این تصویر حول محور یک مانتوی قرمز کمردار طراحی شده که در ترکیب با رنگ کرم یک ست کلاسیک و شیک ایجاد کرده‌است. ترانه با استفاده از ایده ترکیب رنگ یکی در میان لباسها، مانتوی قرمزش را با یک شلوار کتان و یک شال کرم رنگ ست کرده‌است. یک کیف رسمی و یک جفت کفش کژوال کرم رنگ ست ترانه را به یک ست اسمارت کژوال تبدیل کرده‌است. این عکس که به چند ماه قبل تعلق دارد می‌تواند ایده مناسبی برای عید خانم‌های جوان جسور و شاد باشد. این ست زیبا را با یک رژلب قرمز ترکیب‌کنید!

 

Taraneh

 

من ترانه 15 سال دارم، 1380

ترانه علیدوستی در این فیلم نقش دختری بی‌سرپست را ایفا می‌کند که مادرش را از دست داده و پدرش در زندان است؛ او دوران شاد کوتاهی در ازدواجی کوتاه با مردی ثروتمند دارد. علی عابدینی در صحنه‌های شاد او استایلی سبز و پس از آغاز مشکلات، استایلی تمام مشکی برای ترانه در نظر گرفته است.

 

من ترانه 15 سال دارم، 1380

 

شهر زیبا، 1382

ترانه علیدوستی در این فیلم در نقش خواهری دلسوز تلاش می‌کند برای دوست برادر جوانش که متهم به قتل است از خانواده شاکی رضایت بگیرد. طراح لباس منتخب اصغر فرهادی، کیوان مقدم برای استایل فیروزه در این فیلم روسری‌های با درون‌مایه بنفش با مانتوهای تیره را مناسب دانسته است.

 

شهر زیبا، 1382

 

چهارشنبه‌سوری، 1384

روح‌انگیز، دختر جوانی که در شرکت خدمات نظافتی کار می‌کند و در حال فراهم کردن مقدمات ازدواجش است در روز چهارشنبه سوری برای کار به خانه‌ای می‌رود و درگیر مشکلات درونی آن خانواده می‌شود. حسین مجد در این فیلم ترکیب بافت و شال در تنالیته‌های متفاوت رنگ قهوه‌ای را برای این دختر از قشر ضعیف جامعه در نظر گرفته است.

 

چهارشنبه‌سوری، 1384

 

خوش استایل ترین بازیگر زن ایرانی در جشنواره های بین المللی

 

کنعان، 1386

ترانه علیدوستی در این فیلم نقش دانشجویی را بازی می‌کند که پس از آنکه عاشق استادش می‌شود با او ازدواج می‌کند اما بعد از ده سال تصمیم می‌گرد همسرش را ترک کرده و به کانادا مهاجرت کند. امیر اثباتی، بسته به شرایط روحی مینا در قسمت‌های عاشقی و جدایی از رنگ‌های سبز و زرشکی در استایل ترانه استفاده کرده است.

 

کنعان، 1386

 

درباره الی، 1387

الی مربی مهد کودکی است که رابطه خوبی با نامزدش ندارد و دوستانش می‌خواهند او را در سفری به شمال با مرد دیگری به نام احمد که به تازگی از آلمان برگشته است آشنا کنند. مهرداد میرکیانی، طراح لباس این فیلم استایلی کژوال با ترکیب شلوار جین، مانتو مشکی و شال زرشکی در نظر گرفته است.

 

درباره الی، 1387

 

فروشنده، 1394

ترانه علیدوستی در این فیلم نقش بازیگر تئاتری را ایفا می‌کند که با عماد که معلم و فعال تئاتر است ازدواج کرده و طی یک جریان عجیب در حمام خانه‌اش مورد تعرض قرار گرفته است. سارا سمیعی برای صحنه‌های پیش از تجاوز از ترکیب رنگ‌های آبی و قرمز برای رعنا استفاده می‌کند و پس از تجاوز رنگ لباس‌های او نیز همراه با روحش تیره می‌شود.

 

فروشنده، 1394

 

قیمت لباس زنانه جدید

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “استایل‌های ترانه علیدوستی در نقش‌های مختلف

  1. تینا خ گفت:

    من خیلی دوست دارم ترانه علیدوستی رو

  2. خانوم ب گفت:

    مینیمال و ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *