کفش پاشنه بلند و کوتاه

 

کفش های پاشنه کوتاه ترند

بین ترندهای فصل بهار امسال، کفش های پاشنه کیتن را نباید از یاد ببریم. پاشنه کیتن، محبوبِ آنهایی است که به هر دلیل از کفش های پاشنه بلند خسته شده اند و در عین حال کفش های فلت را مناسب استایل رسمی نمی دانند. ‌

کفش لباس مد فشن خرید پاشنه بلند زنانه فروشگاه اینترنتی آنلاین

 

کفش های پاشنه کیتن معمولا پاشنه ای بین 3 تا 5 سانت دارند. این کفش های نوک تیز با پاشنه های کوچک و ظریفشان، دارای قدمت زیادی هستند و جالب است که نخستین بار توسط مردها پوشیده شده اند. از مردان صفوی گرفته که برای سوارکاری راحت تر در جنگ ها، پاشنه های کوچکی را زیر کفش هایشان تعبیه می کردند… تا اشراف زادگان فرانسوی قرن شانزده که آن را نشانه قدرت و اصالت می دانستند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

1551803485_808_Spring-Summer-Best-15-Kitten-Heel-Shoes-2019

اما امسال مجموعه های بهار/تابستان 2019 برندهای مختلف پر از کفش های پاشنه کیتن است. این کفش ها با دامن، شلوار پارچه ای و جین به راحتی ست می شوند و حالتی کول و مدرن به استایل شما می دهند.

 

shoes

 

خرید کفش تخت و کژوال زنانه

 

کفش پاشنه بلند

 

ترند کفش‌هایی با پاشنه خیلی بلند

وقتی چند هفته پیش جنیفر لوپز کفش‌هایی پوشید که در دنیای کفش‌ها آسمانخراش (!) محسوب می‌شدند، اکثر افراد با وحشت نگران افتادن او بودند؛ اما بر خلاف تصور کفش‌های پاشنه خیلی بلند در صورتی که لژ بلندی در قسمت پنجه پا داشته باشند کاملا راحت و کاربردی هستند.

 

جنیفر لوپز

زمانی که جنیفر لوپز با قد 164 سانت تصمیم‌گرفت پاشنه‌های 15 سانتی‌متری را با شلوار پاکتی در خیابان به پا کند این تصور که کفش‌های پاشنه بلند فقط مناسب مجالس یا فقط مناسب قد کوتاه‌ها است را در هم ریخت.

 

ویکتوریا بکهام

 

ویکتوریا بکهام 163 سانتی‌متری در این عکس پاشنه‌های خیلی بلند کفش‌هایش را زیر یک شلوار از بالا گشاد از برند خودش پنهان کرده‌است و به این شکل پاهایش را بلند و کشیده‌تر به‌نمایش گذاشته است.

 

جسیکا آلبا

 

جسیکا آلبای 169 سانتی‌متری بلندقدترین سلبریتی با پاشنه‌های خیلی بلند است که چند روز پیش این پاشنه‌ها را با شلوار دمپاگشاد ترکیب کرد. صندل‌های پاشنه نسبتا پهن راحت و قابل استفاده برای فعالیت‌های روزانه است.

نظر شما چیست؟ پوشیدن این کفش‌ها احساس راحتی می‌کنید؟  با کفش‌های لژ بلند احساس امنیت می‌کنید؟ به نظر شما کدام سلبریتی این کفش‌ها را بهتر ست کرده‌است؟

 

 

خرید کفش مجلسی زنانه

 

در محیط کار کفش پاشنه بلند بپوشیم یا نه؟!

یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر خانم شاغل و خوش‌پوشی ایجاد شود این است که آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند در طول ساعات کاری مناسب است یا نه؟ البته که کفش پاشنه بلند، ما را خوش‌استایل‌تر و جذاب‌تر و البته رسمی‌تر نشان می‌دهد، ولی واقعیت این است که در اکثر موارد پاهای ما بعد از گذشتن یک ساعت در این کفش‌ها شروع به اذیت شدن می‌کند و این چیزی نیست که بتوان برای 8 ساعت تحمل کرد!

  • از پوشیدن اِستیلِتو Stilettos خودداری کنید

از پوشیدن اِستیلِتو Stilettos خودداری کنید

استیلتوها یا همان کفش‌هایی که پاشنه‌های بسیار تیز و بسیار بلند دارند، به خاطر حالت ناراحت‌شان گزینه‌های مناسبی برای پوشیدن در محل کار نیستند و بهتر است آنها را در مهمانی‌ها استفاده کنید.

  • پاشنه بیش از 7 سانتی‌متر نپوشید

پاشنه بیش از 7 سانتی‌متر نپوشید

ابدا فرقی ندارد قدتان چقدر کوتاه است، پوشیدن کفشی با این حد پاشنه نه تنها شما را حرفه‌ای و مسئول نشان نمی‌دهد، بلکه حالتی احمقانه به شما خواهد بخشید.

صندلِ بندی نپوشید

پوشیدن صندل‌های بندی هم ابدا یک ایده حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. اگر قرار است کفش پاشنه بلند بپوشید حتما کفشی را انتخاب کنید که روی آن کاملا پوشیده باشد و ظاهر شما را باوقارتر نشان بدهد.

  • مراقب سر و صدای پاشنه‌تان باشید

کفش لژدار پاشنه بلند

اگرچه که پوشیدن کفش پاشنه بلند شما را جذاب و رسمی نشان می‌دهد ولی هیچ کس خوشش نمی‌آید در محیط کار دائم صدای تق تق یک کفش پاشنه بلند را بشنود! برای اجتناب از تولید سر و صدا، بهتر است کفش لژدار بپوشید که یا پاشنه متوسطی دارد و یا در پاشنه آن از لاستیک‌های صداگیر استفاده شده است.

  • کفش لژدار بپوشید

کفش لژدار

یکی از بهترین و راحت‌ترین کفش‌ها برای پوشیدن در محیط کار کفش‌های لژدار و یا کفش‌هایی با پاشنه مخفی است که به خاطر راحتی‌اش به شما این امکان را می‌دهد که بدون اینکه اذیت شوید، کاملا جذاب و رسمی به نظر برسید!

 

کفش پاشنه بلند را ایرانیان اختراع کردند؟!

کمتر زنی است که اصلا کفش پاشنه بلند در کمدش نداشته باشد. با اینکه پوشیدن کفش پاشنه بلند کار راحتی نیست، اکثر ما وقتی بخواهیم یک ست شیک و جذاب بچینیم، کفش پاشنه بلند را انتخاب می‌کنیم. چه شد که خانم‌ها سختی پوشیدن این معجزه‌های زیبا را به‌جان خریدند و آن را به راحتی و آسایش پا و کمرشان ترجیح دادند؟ کفش پاشنه بلند از کجا آمد؟

جالب است بدانید که کفش پاشنه بلند در ابتدا برای آقایان ساخته شده‌بود. یکی از نظریات می‌گوید قبل از اینکه اولین کفش پاشنه بلند به پای خانمی بنشیند، آقایان این نوع کفش را برای اسب سواری می‌پوشیدند. پاشنه کفش به اسب سوار کمک می‌کرد پاهایش را در رکاب محکم کند، روی اسب راست‌تر بنشیند و هنگام تیراندازی تعادل و ایستایی بیشتری داشته باشد. از آن جالب‌تر این که از اولین کاربران کفش‌های پاشنه بلند پارس‌ها یا همان ایرانی‌های باستان بودند که جزو اولین جنگنده‌های اسب‌سوار در جهان بودند. در تصویر زیر می‌توانید اولین کفش‌ پاشنه بلند مورد استفاده سوارکاران جنگنده پارسی را ببینید.

کفش پارسیان پاشنه بلند

گفته می‌شود در سال 1599 میلادی پادشاه ایران مامورانی را برای ایجاد ارتباطات فرهنگی به اروپا فرستاد. یکی از سوغات‌های پارس‌ها برای اروپاییان کفش پاشنه بلند بود که مورد استقبال بی‌نظیری هم قرار گرفت. اروپاییان ثروتمند که کفش پاشنه بلند را سمبلی از قدرت، مردانگی و سلطه بر دیگران می‌دانستند، این نوع کفش را برای ایجاد ارعاب بیشتر در رعایایشان به‌کار گرفتند. بعد از مدتی مقام و مرتبه مردان را با ارتفاع پاشنه کفششان می‌سنجیدند؛ هرچه فرد مهم‌تر، پاشنه کفشش بلندتر!

louis

مطالب مرتبط

چرا باید فقط کفش خوب و مرغوب پوشید؟

فتح دنیای کفش بوت

چه‌طوری با کفش نیم بوت‌ تیپ‌های مختلف بزنم؟

پرفروش‌ترین کفش پاییز امسال کدام است – عکس کفش

صندل اکسسوری جذاب تابستانه

چگونه مدل کفش های رنگی را ست کنیم؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *