انواع تیپ شخصیتی مردان

انواع مختلفی از تیپ شخصیتی مردان وجود دارد. این ویژگی‌های شخصی منحصر به فرد سبب شکل‌گیری شخصیت افراد شده و اعمال و رفتار آنان را مشخص می‌سازند. با استفاده از طبقه‌بندی‌هایی که از شخصیت مردان برگرفته شده است، می‌توانیم متوجه شویم که چرا یک فرد نحوه زندگی‌اش به گونه‌ای متفاوت با دیگری است. در ادامه 7 تیپ شخصیتی منحصر به فرد را با ویژگی‌های مختلف آنان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع تیپ شخصیتی مردان

حال که می‌دانید تیپ شخصیتی چیست و به دنبال دانستن ویژگی‌های هر یک از این تیپ‌ها هستید، باید به شما بگوییم که در سلسله مراتب جنسی اجتماعی، هفت نوع شخصیت مرد وجود دارد. تحقیقات تاریخی نشان می‌دهد که عوامل محیطی مثل تربیت و حتی ژنتیک ما در شکل گیری و شکل دهی شخصیت ما تاثیر دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مرد آلفا

مرد آلفا

اصطلاح مرد شخصیت آلفا را اکثر ما شنیده‌ایم. این مردان دارای اعتماد به نفس بالایی هستند. آنان به راحتی توانایی ورود به موقعیت‌های بسیاری را دارند، بدون آن که نگران باشند که آیا از این موقعیت‌ها عبور خواهند کرد یا نه. برای مردان آلفا اصلا مهم نیست که شرایط چقدر نامطلوب است.

این مردان برون گرا بوده و اعتماد به نفس آنان از کیلومتر‌ها فاصله احساس می‌شود. به همین سبب او می‌تواند با همه افراد به راحتی تعامل داشته باشد. یک مرد شخصیت آلفا هنگامی که با یک مرد یا زن دیگر برخورد می‌کند، اصلا متزلزل نمی‌شود، زیرا مهارت و جذابیت صحبت کردن با هر کسی را دارد. این تیپ یکی از قوی ترین تیپ شخصیتی در بین مردان است. زیرا اگر مردان آلفا بخواهند با کسی صحبت کنند، هیچ چیز نمی‌تواند مانع آنان شود. برون گرایی این افراد به آنان اجازه می‌دهد که ارتباطات اجتماعی بیش‌تری برقرار کرده و در روابط خود کارایی بیش‌تری نسبت به سایر تیپ شخصیتی مردها داشته باشند.

مردان آلفا رهبران خوبی بوده و به طور طبیعی برای دیگران الهام بخش هستند. به همین سبب دیگران مایل به پیروی از آنان خواهند بود. مرد شخصیت آلفا می‌داند که چگونه یک تیم را برای رسیدی به هدفی واحد رهبری کند. جذابیت و کاریزمایی که این تیپ شخصیتی دارد، سبب جذب افراد به سمت او خواهد شد.

مرد بتا

مرد بتا

تفکرات منفی مختلفی در رابطه با مرد شخصیت بتا وجود دارد، اما باید بدانیم که این مورد یکی از رایج‌ترین نمونه‌های تیپ شخصیتی مردها است. مرد بتا به دیگران از بالا نگاه نمی‌کند، بلکه او با افراد دیگر بسیار دوستانه برخورد کرده و به آنان احترام می‌گذارد.

این تیپ شخصیتی می‌خواهد با همه چه مرد و زن، دوستانه و مهربان بوده و مورد تایید و تحسین دیگران قرار گیرد. شاید بعضی گمان کنند که مرد شخصیت بتا دارای بی احساس ترین تیپ شخصیتی است، اما اصلا اینگونه نیست. آنان خجالتی بوده و مایل نیستند که نظرات خود را در میان بگذارند. بعضی از مردان بتا از این که نظرات خود را آشکار کرده و با دیگران درمیان بگذارند، ترس دارند.

مردان بتا مطیع بوده و در هنگام مواجهه با عقیده مخالف امکان دارد که از عقیده خود دفاع نکنند. برخی از افراد این تسلیم شدن را یک خصلت منفی می‌دانند، اما گاهی از مواقع همین تسلیم شدن، مزایای خاص خود را دارد. یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این تیپ شخصیتی مردها، وفاداری آنان است. مردان بتا به کارمندانی عالی تبدیل خواهند شد، زیرا کارهای خود را به خوبی انجام داده و ساختار کلی گردش کار را مختل نخواهند کرد.

مرد گاما

مرد گاما

این مورد یکی از پرطرفدار ترین تیپ شخصیتی در بین مردان است. او ویژگی‌های هر یک از تیپ‌های شخصیتی دیگر را در درون خود داشته و به همین سبب در زندگی خود ماجراجو بوده و به دور از نظرات منفی دیگران مسیر خود را به پیش می‌برد. معمولا مردان آلفا تلاش می‌کنند که دیگران را از خود خشنود سازند، اما مرد گاما این گونه نیست و هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد تا در زندگی خود احساس رضایت کند.

قیمت انواع لباس مردانه شیک و ترند

 

مرد گاما مشتاق است که چیزهای بسیار را در زندگی خود به دست آورد. او مشتاق یادگیری مهارت‌های جدید بوده و می‌خواهد امور جدیدی را در زندگی خود امتحان کند. به عبارت دیگر مرد گاما نیز دوست دارد که محبت دیگران را به دست آورد. او می‌تواند مستقل از دیگران باشد، اما همچنان مشتاق بوده که احترام و تحسین دیگران را به خود جلب کند. ویژگی که سبب تمایز مرد گاما از سایر تیپ شخصیتی آقایان می‌شود، توانایی او در آگاهی از اعمال خود و تأثیر آن اعمال بر دیگران است. او شخصیتی همدل داشته و به حمایت از دیگران می‌پردازد.

مرد امگا

مرد امگا

در صورتی که مرد شخصیت آلفا برای اطمینان از شخصیت و موقعیت خود به گروه تکیه می‌کند، مرد امگا کاملا برعکس رفتار کرده و توجهی به نحوه دیده شدنش توسط دیگران ندارد. به همین دلیل است که مرد امگا از رقابت‌های بی دلیل با سایر افراد همیشه اجتناب می‌کند. یکی از نکات منفی درمورد شخصیت امگا آن است که چون از خودشان مراقبت می‌کنند، معمولا از مراقبت از دیگران غافل می‌شوند. او بزرگ‌ترین نیروی محرک و تشویق کننده برای خودش بوده و تمام انگیزه لازم برای انجام یک کار را به خودش تزریق می‌کند.

مرد امگا باهوش بوده و بسیار بر هوش و یادگیری تمرکز دارد. در حالی که سایر تیپ شخصیتی آقایان ممکن است بدون گوش کردن به حرف‌های طرف مقابل فقط نظر خودشان را بگویند، مرد امگا به خوبی حرف‌ها را گوش داده و تصمیمات حساب شده‌ای در مورد نحوه پاسخ دادن می‌گیرد. این مردان اغلب اوقات با سرگرمی‌هایی مبهم یا بازی‌هایی ویدیویی درگیر شده و وقت خود را صرف ساختن مدل‌ها و سرگرمی‌های ذهنی می‌کنند.

مرد دلتا

مرد دلتا

حال به شما خواهیم گفت که چرا مردان دلتا انقدر محبوب‌اند؟ مردان دلتا معمولا تجربه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند که سبب شده به مرد شخصیت دلتا تبدیل شود. به همین سبب است که آنان محتاطانه عمل می‌کنند. مردان دلتا در اعتماد به افراد جدید خیلی سریع عمل نکرده و محتاطانه تصمیم می‌گیرند. شاید شما بگویید که این تیپ شخصیتی، خطرناک ترین تیپ شخصیتی است. اما آنان به دلیل تجربه تلخ گذشته خود، مقداری کینه نسبت به دیگران اندوخته‌اند. به همین سبب است که برای حل مشکلات بیشتر دیگران را مقصر دانسته و کمتر به خود می‌نگرد.

مرد شخصیت دلتا اغلب دیگران را برای مشکلاتی که دارد، سرزنش کرده و در این توهم به سر می‌برد که هیچ کاری برای بهتر شدن نمی‌توان انجام داد. در بین گروهی از دوستان، مرد شخصیت دلتا می‌تواند برای به دست آوردن آنچه که می‌خواهد دروغ بگوید. این تیپ شخصیتی آقایان معمولا تنها بوده، زیرا این اجازه را به خود می‌دهد که نسبت به دیگران کینه توزی کند. این تنهایی سبب شده که او نسبت به دیگران عصبانی‌تر از قبل شود، زیرا او تنهایی‌اش را نیز تقصیر افراد دیگر می‌داند.

مطالب دیدنی:  25 مدل کت و شلوار مردانه شیک و جدید

 

مرد سیگما

مرد سیگما

شاید بتوان گفت این مورد، عجیب ترین تیپ شخصیتی مردها است. در رابطه با مردان سیگما باید محتاط باشید. زیرا آنان می‌توانند شما را جوری متقاعد کنند که هیچ فرد دیگری توانایی آن را نداشته باشد. چه این ویژگی را مثبت ببینید و چه منفی، حیله گری مرد سیگما غیر قابل انکار است. آنان معمولا در بین دیگران محبوب هستند، اما برای احساس خوب و اعتماد به نفس، نیازی به تایید دیگران نخواهند داشت.

این مردان بسیار دوست داشتنی بوده و اغلب با شخصیت‌های آلفا و امگا ارتباط برقرار می‌کنند. زیرا همه آن‌ها می‌توانند به روش‌های خاص خود، در بالاترین سطح قرار گیرند. او توانایی خاصی در انجام حرکات حساب شده و تصمیم گیری با دقت بالا دارد. مرد سیگما قبل از واکنش نشان دادن به سوالات مکث کرده که بتواند دلیلی مناسب بیاورد. در نظر مردم، مردان سیگما باهوش و بامزه هستند.

مطالب کاربردی:  چگونه با کراش خود سر صحبت را باز کنید

 

مرد زتا

مرد زتا

این تیپ شخصیتی ، کلیشه‌های سنتی را رد کرده و با باورهای مرسوم مطابقت ندارد. مرد زتا از گمراه شدن توسط دیگران امتناع کرده و بسیار مستقل عمل می‌کند. او خودخواه بوده و باور‌های خود را به دیگران ترجیح می‌دهد. مرد زتا با خودش صادق بوده و ذره‌ای دیگران را قضاوت نمی‌کند. مردان زتا پتانسیل این را داشته که در زندگی خود بسیار موفق شوند و فشارهای اجتماعی حواس آنان را پرت نخواهد کرد.

 

منبع : brandongaille

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

3 دیدگاه در “انواع تیپ شخصیتی مردان و علت محبوبیت مردان دلتا

  1. لباس مردانه گفت:

    مردان آلفا عموماً برخوردار از قدرت و توانایی رهبری هستند. آنها معمولاً توانایی هدایت و مدیریت گروه‌ها و موقعیت‌های چالش‌ برانگیز را دارند.

  2. alpha گفت:

    سپاسگذارم

  3. سام گفت:

    فکر میکنم برای زنان مردان آلفا و سیگما و شاید بتا جذاب باشند و محبوبیت داشته باشند برای زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *