چنانچه به دنبال پوست سالم و درخشانی هستید و جهت رسیدن به آن از انواع و اقسام لوازم آرایشی بهداشتی مثل کرم‌های ضد چروک و سفید کننده و آبرسان و … استفاده می‌نمایید، ما به شما محصولی را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توان آن را بمب زیبایی دانست.

محصولی که از ایجاد هرگونه چروک بر روی پوست شما جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد پوست شما تیره شود و با آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشک شدن پوست و از دست رفتن رطوبت آن، مانع از پیری زودرس پوست می‌شود. کرم ضدآفتاب، برای پوست شما معجزه می‌کنند، چراکه می‌توانید با استفاده از آن چند هدف را با یک تیر بزنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

به نظر شما چه افرادی باید کرم ضد آفتاب بزنند؟ چه زمانی نیاز است تا که از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ آیا کرم‌های ضدآفتاب برای سلامتی مضر هستند؟ آیا استفاده از ضدآفتاب برای نوزادان و کودکان هم لازم است؟ چه زمانی باید کرم ضد آفتاب را تمدید کنید؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش‌ها و مسائل دیگری هستید که درباره کرم ضد آفتاب وجود دارد، حتما این مقاله را بخوانید.

درنتیجه، در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که کرم ضد آفتاب چیست و چه انواعی داشته و کاربرد آن برای پوست چیست و چگونه باید استفاده شود.

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب چیست؟

کرم ضدآفتاب یک محصول موضعی محافظت از پوست در برابر نور آفتاب بوده که بخشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) را جذب یا منعکس می‌نماید و درنتیجه به محافظت در مقابل آفتاب سوختگی کمک می‌کند و مهم‌تر از همه، از سرطان پوست نیز جلوگیری می‌کند.

کرم های ضد آفتاب به شکل اسپری، لوسیون، ژل، فوم، پودر و دیگر محصولات موضعی تولید می‌شوند. استفاده از این کرم‌ها به همراه سایر وسایل محافظتی مثل لباس‌های پوشیده، کلاه، آفتابگیر، دستکش، عینک و … پیشنهاد می‌شود.

دلایل استفاده و فواید ضد آفتاب چیست؟

دلایل استفاده و فواید ضد آفتاب چیست؟

استفاده از ضدآفتاب یک ضرورت بوده و دلایل بسیاری برای استفاده از آن وجود دارد از جمله:

احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد: استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب، چه در معرض نور خورشید باشید و چه در سایه باشید، خطر ابتلا به سرطان پوست را کم می‌‌کند. حتی چنانچه هوا ابری یا بارانی باشد، باز نیز می‌توانید دچار آفتاب‌سوختگی شوید. همیشه در طول روز خورشید در آسمان است، اگرچه امکان دارد شما آن را نبینید ولی حتما از صدمات اشعه‌های آن در امان نخواهید بود.

به جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند: یکی از مهم‌ترین علل پیری زودرس قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است. هیچ شخصی پوستی سفت و چرم مانند نمی‌خواهد؛ درنتیجه جهت جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید. همچنین کرم ضدآفتاب به ایجاد یکنواختی در پوست کمک کرده و از صدمات ناشی از نور آفتاب که می‌تواند موجب تغییر رنگ، بروز لکه‌های قهوه‌ای و لکه‌های پیری شود، جلوگیری می‌نماید.

شما را در برابر اشعه مضر فرابنفش محافظت می‌کند: در طی دوران زندگی درباره تخریب لایه ازن شنیده‌ایم. لایه ازن سپر محافظ ما در مقابل نور آفتاب است. باتوجه به اینکه میزان حفاظتی این لایه کم شده است، روزانه اشعه‌های مضر بیشتری از خورشید به پوست ما می‌رسند.

دلایل استفاده و فواید ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب از انواع پوست محافظت می‌کند: هرچه رنگ پوست تیره‌تر باشد، ملانین بیشتری در پوست شما است که مقداری از آن را در مقابل آفتاب سوختگی از پوست محافظت می‌کند، اما کافی نبوده و شما همچنان باید از پوست خود در مقابل اشعه‌های مضر UV محافظت نمایید.

هرچند که اشخاص دارای پوست روشن، بیشتر در معرض آفتاب سوختگی و ابتلا به سرطان پوست می‌باشند، با این حال کسانی که رنگ پوست تیره دارند هم در معرض خطر سرطان پوست بوده و اغلب سرطانی که آن‌ها ایجاد می‌کنند بدتر است.

آسیب ناشی از آفتاب زیاد است: چیزی به اسم برنزه ایمن وجود ندارد. تمامی برنزه‌ها به پوست شما صدمه می‌رسانند. هر بار که در معرض خورشید قرار می‌گیرید، مقداری بیشتر به آسیب سلولی پوست خود کمک می‌کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب به جلوگیری از این صدمات کمک می‌کند. بسیاری از افراد احساس می‌کنند با برنزه شدن سالم‌تر به نظر می‌رسند ولی قطعا از آسیب‌های نور خورشید در امان نیستند.

انواع ضد افتاب: فیزیکی، شیمیایی

انواع ضد افتاب: فیزیکی، شیمیایی

بسیاری از ما ضد آفتاب را به عنوان کرم محافظتی برای پوست می دانیم و از اینکه چه انواعی دارد، بی اطلاع هستیم. کرم های ضدآفتاب به سه نوع فیزیکی (معدنی)، شیمیایی تقسیم می شوند:

ضد آفتاب فیزیکی: ضدآفتاب‌هایی که از فیلترهای فیزیکی به منظور اصلی‌ترین ماده فعال در آن‌ها استفاده می‌شود، ضدآفتاب‌های فیزیکی نامیده می‌شوند. کرم‌های ضدآفتاب فیزیکی با جذب، بازتاب و پراکندگی اشعه UV از سطح پوست عمل می‌نمایند.

مواد موجود در این کرم‌های ضد آفتاب،  سپر محافظتی روی پوست به‌وجود می‌آورند. زمانی که اشعه ماوراء بنفش به پوست برخورد می‌کند، از این سپر رد نشده که در حقیقت کرم ضد آفتاب مانع از نفوذ آن به پوست می‌شود. هرچند تمام اشعه‌ها پراکنده نمی‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

ضدآفتاب شیمیایی: ضدآفتاب‌هایی که از فیلترهای شیمیایی به منظور اصلی‌ترین ماده فعال آن‌ها استفاده می‌شود، ضدآفتاب‌های شیمیایی نامیده می‌شوند و گاهی به آن‌ها کرم ضد آفتاب ارگانیک نیز می‌گویند. اصطلاح «کرم ضد آفتاب شیمیایی» ممکن است گیج‌کننده باشد اما به صورت گسترده در صنعت تولید محصولات بهداشتی استفاده می‌شود.

از لحاظ فنی، تمامی چیزها در این سیاره از مواد شیمیایی (به غیراز نور و برق) تشکیل شده است. در حقیقت همه چیز یک ماده شیمیایی است. کرم‌های ضد آفتاب فیزیکی هم از مواد شیمیایی درست شده‌اند.

قیمت انواع ضد آفتاب اورجینال و با کیفیت

 

spf ضد آفتاب چیست؟

spf ضد آفتاب چیست؟

SPF مخفف فاکتور محافظت در مقابل خورشید است. در ضدآفتاب، SPF به جلوگیری از تابش نور آفتاب به پوست شما کمک می‌کند. خورشید دو نوع اشعه UVA و UVB را ساطع می‌نماید. اشعه UVA به علائم پیری در پوست مثل چین و چروک و افتادگی منجر می‌شود. اشعه‌های UVB اغلب سرطان زا بوده و نقش بیشتری در آفتاب سوختگی دارند. همچنین اشعه UVA پرتوهای UVB را واکنش پذیرتر می‌کنند، درنتیجه در ترکیب با یکدیگر، می‌توانند کشنده باشند.

SPF با افزایش دفاع طبیعی پوست در مقابل اشعه خورشید عمل می‌کند. برای مثال، SPF 15 حدودا 15 برابر بیشتر از پوست معمولی شما بدون کرم ضد آفتاب، از آن محافظت می‌نماید. درنتیجه، SPF 50 ، 50 برابر بیشتر از پوست بدون ضد آفتاب، از آن محافظت می‌نماید. انتخاب کرم ضد آفتاب با طیف گسترده بدین معناست که از یک نوع ضد آفتابی استفاده شود که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود نماید.

زمان استفاده و نحوه عملکرد کرم ضد آفتاب

زمان استفاده و نحوه عملکرد کرم ضد آفتاب

اینکه در تمامی فصول در مقابل نور خورشید از پوست خود محافظت نمایید، مهم است و نه تنها در ماه‌های تابستان. بازتاب خورشید در ایام برفی به همان میزان خطرناک بوده و قادر است به سادگی شخص را دچار آفتاب‌سوختگی کند که در روزهای آفتابی؛ حتما شما نیز افراد بسیاری را دیده‌اید که پس از اسکی دچار آفتاب سوختگی شده‌اند.

در مورد بهار نیز همین‌طور است. با توجه به زاویه خورشید در اواخر بهار و اوایل تابستان، محافظت از پوست در این ماه‌ها بسیار اهمیت دارد.

درنتیجه مهم نیست کجا هستید، اشعه ماوراء بنفش در کل طی سال، حتی در ایام سرد و ابری وجود دارد. پرتوهای UVA بیشترین صدمه را دارند و 95 درصد اشعه ماوراء بنفش را که به زمین می‌رسد شکل می‌دهند. آن‌ها در کل طی سال همان قدرت را داشته و قادرند از طریق پنجره‌ها نیز داخل شوند و به پوست شما صدمه برسانند. درصورتی که در هر فصلی به هر علتی بیرون از خانه هستید، حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید و دائم آن را اعمال کنید.

مطالب مرتبط:  ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

 

انتخاب ضد آفتاب بر اساس نوع پوست

انتخاب ضد آفتاب بر اساس نوع پوست

انتخاب بهترین ضد آفتاب برای نوع پوست شما ساده‌تر از قبل شده است. با پیشرفت فناوری انواع ضد آفتاب‌ها، یافتن SPF ایده‌آل پوست شما کار دشواری نیست.

امروزه فرمول‌های ضدآفتاب برای هر نوع پوست، فصل، کاربرد و فعالیتی وجود دارد. با توجه به این واقعیت که سرطان پوست رایج‌ترین نوع سرطان در جهان است، این علت مهمی برای استفاده مقدار زیادی کرم ضد آفتاب بوده تا بتوانید در هر موقعیتی از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت نمایید. چندین نکته مهم در رابطه با انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب برای نوع پوست شما وجود دارد.

صرف نظر از نوع پوست شما، پیدا کردن کرم ضد آفتابی که دارای برچسب «طیف وسیع» است، برای محافظت از پوست در مقابل اشعه UVA و UVB بسیار اهمیت دارد.

اشعه UVA موجب پیری زودرس پوست شده، در حالی که اشعه UVB موجب آفتاب سوختگی می‌شود. زمانی که پوست شما بیش از اندازه در معرض هر یک از این انواع اشعه قرار می‌گیرد، خطر ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد. SPF هم نکته دیگری است که باید به آن توجه نمایید. توصیه می‌کنیم از SPF حداقل 30 استفاده نمایید.

کرم‌ ضد آفتاب طیف وسیع چیست؟

کرم‌ ضد آفتاب طیف وسیع چیست؟

کرم ضد آفتاب با طیف گسترده نوعی ضد آفتاب بوده که مانع از صدمه رساندن دو اشعه مضر ماوراء بنفش به پوست می‌شود. همچون دیگر کرم‌های ضد آفتاب، این کرم‌های ضد آفتاب به کاربر کمک کرده تا از صدمات ناشی از نور آفتاب به پوست جلوگیری نماید و در عین حال خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌تواند درکاهش پیری زودرس در پوست که معمولا به صورت تغییر رنگ در پوست، ایجاد کک و مک، چین و چروک و افتادگی پوست ظاهر می‌شوند، موثر باشد.

مطالب پربازدید:  معرفی و بررسی کرم ضد آفتاب الارو؛ آیا الارو سبب لک صورت می‌شود؟

 

تفاوت ضد آفتاب رنگی و ضد آفتاب بی رنگ در چیست؟

تفاوت ضد آفتاب رنگی و ضد آفتاب بی رنگ در چیست؟

تفاوت این دو مدل ضد آفتاب چیست؟ بیشتر ضد آفتاب‌ها بدون رنگ هستند، به این معنی که زمانی که روی پوست استفاده می‌شوند اثری از خود برجای نمی‌گذارند، اما بعضی از کارخانه‌های سازنده ضدآفتاب، اقدام به تولید ضدآفتاب‌هایی کرده است که ضد آفتاب رنگی یا به اصطلاح کرم پودری هستند.

این ضد آفتاب‌ها پس از استفاده درست مثل یک کرم پودر، قدرت پوشانندگی داشته و با توجه به اینکه بعضی از برندها، از طیف رنگی نزدیک به تن پوست نیز در ساخت این کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرده‌اند، این کرم‌ها در حقیقت یک تیر با دو نشان هستند، به این معنی که هم از پوست در مقابل اشعه آفتاب مراقبت کرده و هم اینکه نقش فونداسیون آرایش را برعهده دارند.

 

 

منبع : skincancer

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *