اسباب‌بازی‌ها با آدمک‌ها و خانه‌ها و حیوانات‌شان دنیای رنگارنگی هستند که کودکان را به ماجراها و داستان‌های خودشان دعوت می‌کنند؛ داستان‌هایی که خیلی وقت‌ها باید خودت بچه باشی تا راز آن‌ها را بفهمی. اسباب‌بازی‌ها همراه جدانشدنی رشد کودک‌اند و خلاقیت کودک را افزایش می‌دهند و کنجکاوی و میل به جست‌وجو را در او برمی‌انگیزند.

هر چند که با رواج فناوری‌های دیجیتال و کوچک‌تر شدن خانواده‌ها، کودکان اقبال کم‌تری به اسباب‌بازی نشان می‌دهند، اما هنوز هم شرکت‌های بزرگی هستند که توانسته‌اند به درون خانه‌ها و اتاق بچه‌ها نفوذ کنند و جایگاه خودشان را داشته باشند. ما معمولا بازی‌ها و اسباب‌بازی‌ها را به نام اختصاصی خودشان می‌شناسیم، مثلا باربی یا آتاری یا مونوپولی. اما اغلب این بازی‌ها محصول شرکت‌های بزرگی هستند که شاید اسم و رسم خیلی از آن‌ها به گوش‌مان چندان آشنا نباشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در ادامه می‌خواهیم با 10 تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های اسباب‌بازی‌سازی جهان آشنا شویم، اما اگر دوست دارید فارغ از این حرف‌ها برای فرزندتان یا حتی برای خودتان اسباب‌بازی‌های خارجی درجه‌ی یک بخرید، کافی است روی آدرس زیر کلیک کنید و محصول مورد نظر خود را به‌طور آنلاین سفارش دهید.

 

خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

 

1- ملیسا اند داگ (Melissa & Doug)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 1

این شرکت آمریکایی که کار خود را از سال 1988 شروع کرده، به تولید اسباب‌بازی‌ها و پازل‌های آموزشی نفیس می‌پردازد. در محصولات این برند هیچ نشانی از اجزای الکترونیکی پیدا نمی‌کنید و تمرکز آن در عوض بر طراحی سنتی (مثل اسباب‌بازی‌های چوبی) بوده است. ملیسا اند داگ فلسفه‌ی خود را در این 25 سال یک چیز می‌داند: این که با عرضه‌ی محصولاتی با ارزش و کیفیت و طراحی بی‌نظیر، هر کدام از مشتریان خود را به یک عضو همیشگی و خوش‌حال خانواده‌ی ملیسا اند داگ تبدیل کند.

2- مگا بلاکس (MEGA Bloks)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 2

مگا بلاکس در واقع نام معروف‌ترین محصول شرکت مگا برندز است، شرکتی کانادایی که معروفیت آن بیش‌تر به خاطر اسباب‌بازی‌های سر‌هم‌کردنی با قطعه‌های پلاستیکی رنگی و بزرگ است. محصولات این شرکت هم برای دختران و پسران خردسال و هم برای بزرگ‌سالانی به بازار می‌آید که علاقه‌مند به جمع‌آوری موجودات افسانه‌ای، ابرقهرمانان و سربازان‌اند. این شرکت در عین حال محصولاتی هم برای برندهای دیگر اسباب‌بازی (از جمله هلو کیتی و باربی) تولید می‌کند.

3- لیپ‌فراگ (LeapFrog)

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 3

لیپ‌فراگ یک شرکت کالیفرنیایی ساخت بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های آموزشی است و اغلب مشتریان، آن را به محصولات آموزشی فناوری‌محورش می‌شناسند. لیپ‌فراگ یکی از اولین برندهای پیش‌گام در استفاده از فناوری برای کودکان بوده که قلم‌های دیجیتال و تبلت‌هایی با طراحی ویژه عرضه می‌کند. اولین بار این شرکت بود که مفاهیم آموزشی را وارد جریان غالب اسباب‌بازی‌سازی کرد و برای این منظور از مجموعه‌ی متنوعی از کاراکترهای عمومی بهره گرفت. این شرکت به‌علاوه اختیار قانونی دارد که با استفاده از کاراکترهای معروف دیزنی، هلو کیتی و سسمی استریت (Sesame Street) بازی بسازد.

4- جکس پسیفیک (Jakks Pacific)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 4

جکس پسیفیک شرکتی است که انواع و اقسام اسباب‌بازی‌ها مثل عروسک، پیکره، وسیله‌های الکترونیکی، لباس عروسکی، خودروهای الکتریکی، عروسک‌ها و حیوانات پارچه‌ای، بسته‌های هنری برای کودکان، اسباب‌بازی‌های حیوانات خانگی و حتی بازی‌های رایانه‌ای تولید می‌کند. این شرکت آمریکایی در سال 1995 تاسیس شده و دارای مجوز استفاده از صدها نام تجاری مثل دیزنی، وارنر براس و استار وارز است.

5- پلی‌موبیل (Playmobil)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 5

پلی‌موبیل شرکتی آلمانی است که محصولاتی ساده و در عین حال لوکس تولید می‌کند. محصول برتر و شناخته‌شده‌ی این برند، آدمک‌های 3 اینچی با شکل و شمایلی ساده و قدیمی و با حرکت محدود هستند. بعضی از مجموعه‌های این شرکت به تعداد بسیار کمی تولید شده‌اند که باعث شده جذابیت فراوانی برای مجموعه‌دارها داشته باشند. در واقع می‌توان گفت مخاطب اصلی اسباب‌بازی‌های سنتی این شرکت، مجموعه‌دارها و مشتریانی هستند که حاضرند هزینه‌ی بیش‌تری برای اسباب‌بازی‌های کم‌یاب بپردازند.

6- ام‌جی‌ای اینترتینمنت (MGA Entertainment)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 6

MGA یک شرکت آمریکایی سازنده‌ی اسباب‌بازی برای کودکان است از سال 1979 تا الان مشغول فعالیت است. از جمله اسباب‌بازی‌های معروفی که ساخته‌ی این شرکت‌اند می‌توان به عروسک‌ها و وسایل بازی براتزیلیا، لالالوپسی، موشکا و مُکسی اشاره کرد. محصولات این شرکت بیش‌تر شامل عروسک هستند و به همین خاطر MGA برای جذب مخاطبان گسترده‌تر، شرکت لیتل تایکس (Little Tikes) را خرید. لیتل تایکس متخصص طراحی و ساخت وسایل پلاستیکی بزرگ مثل خانه‌ها و اثاثیه‌های اسباب‌بازی و ماشین‌های پلاستیکی است.

 انواع بهترین اسباب بازی کودکان

7- هسبرو (Hasbro)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 7

هسبرو یکی از بزرگ‌ترین سازندگان اسباب‌بازی و بازی‌های تخته‌ای در جهان است که احتمالا بازی مونوپولی آن برای ما از همه شناخته‌شده‌تر است. این شرکت آمریکایی که سابقه‌ی آن به سال 1923 برمی‌گردد، تولیدکننده‌ی مجموعه‌ی گسترده‌ای از سرگرمی‌های گوناگون، از بازی و اسباب‌بازی تا تصاویر متحرک و بازی‌های دیجیتال به شمار می‌آید. این شرکت حتی استودیوهایی برای تولید فیلم و برنامه‌های تلویزیونی دارد.

8- لگو (Lego)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 8

محصول برجسته‌ی این گروه اسباب‌بازی‌سازی دانمارکی یعنی لگو، یکی از محبوب‌ترین و فراگیرترین اسباب‌بازی‌ها در جهان است. نام لگو برای بسیاری از مردم یادآور قطعه‌های پلاستیکی رنگی ساده و سرهم‌کردنی است. امروز هم محصول اصلی هم‌چنان همان است، اما در طراحی آن تم‌هایی از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی بازی‌های ویدیویی نیز به کار می‌رود. مجموعه‌ی محصولات لگو در حال حاضر شامل پیکره‌های کوچک، ماشین‌ها و وسایل‌نقلیه‌ی اسباب‌بازی و ساختمان‌های گوناگون است. لگو فعالیت خود را از سال 1932 شروع کرده است.

9- متل (Mattel)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 9

متل بزرگ‌ترین شرکت اسباب‌بازی‌سازی جهان است که خط تولید خود را از سال 1945 در آمریکا آغاز کرده و در حال حاضر به‌خاطر ساخت عروسک‌های باربی، شیر شاه،‌ ناروتو، تارزان، بتمن و بسیاری از نام‌های شناخته‌شده‌ی دیگر شهرت دارد. متل در ساخت بازی‌های تخته‌ای و بازی‌های ویدیویی هم بسیار فعال است. بد نیست بدانید که درآمد متل از فروش و نیز از دادن مجوز ساخت عروسک در حال حاضر به 6 میلیارد دلار می‌رسد.

10- دیزنی (Disney Consumer Product)

 

شرکت بزرگ اسباب بازی سازی - 11

 

قرار دادن شرکت محصولات دیزنی در این لیست ممکن است سوال‌برانگیز باشد، چون هر چند که این شرکت سهم بزرگی در تولید اسباب‌بازی دارد، اما هم‌زمان تولیدات بسیار متنوع دیگری از پوشاک و دکوراسیون گرفته تا مواد غذایی و لوازم الکترونیکی هم دارد. علاوه بر این سهم عمده‌ای از درآمد آن از واگذاری مجوز ساخت محصولاتی به اسم دیزنی است. اما به هر حال بسیاری از شخصیت‌های کارتونی که در انیمیشن‌های دیزنی می‌بینیم در این شرکت به صورت اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های گوناگون ساخته و فروخته می‌شود.

 

 11- اسباب بازی سازی تولو

«به Tolo اعتماد کنید». این شعار کم‍پانی معتبرِ اسباب‌بازی‌سازی تولو است. اسباب‌بازی‌هایی که جذاب، مهیج و سرگرم‌کننده‌اند و در عین حال جزییاتی در طراحی و ساخت‌شان در نظر گرفته شده که آن‌ها را از لحاظ امنیت و حفظ سلامتی جسمی و ذهنی کودکان منحصربه‌فرد کرده‌است. مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌های خلاقانه که به‌راستی یک همراه و کمک ایده‌آل در مسیر رشد، شکوفایی و پرورش استعدادها و مهارت‌های کودکان است.

شاید باورتان نشود که علاوه بر طراحان صنعتی و روان‌شناسانی متخصص در حوزه‌ی روان‌شناسی رشد که در این کم‍پانی انگیلیسی مشغول به کارند، در بخش تحقیق و توسعه‌ی این شرکت، 30 شیمیدان و فیزیکدان در حال تحقیق و مطالعه‌اند؛ شیمی‌دان‌هایی برای طراحی و ساخت پلاستیک‌ها و رنگ‌هایی که هیچ‌گونه ضرری برای سلامتی کودکان نداشته باشد، حتی وقتی که آن‌ها را در دهان قرار می‌دهند (پلاستیک‌های بی‌ضرر ABS). مثلا تولید رنگ‌هایی که با بزاق دهان و یا چربی دست هیچ‌گونه واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهند. از لحاظ شکل و ابعاد و ارگونومیک همه‌ی محصولات کاملا صاف و شفاف و بدون هر گونه تیزی و زاویه‌ی تند طراحی شده‌اند تا احتمال هیچ آسیبی به کودکان وجود نداشته باشد. در واقع همه‌ی اسباب‌بازی‌های این برند پس از آزمایش‌های کنترل کیفیت سخت‌گیرانه عرضه شده‌اند.

official-tolo-toys-logo

واقعیت این است که بخش عمده‌ای از آن‌چه که به آن بهره‌ی هوشی یا IQ می‌گویند در سنین کودکی شکل می‌گیرد و میزان آن رابطه‌ی مستقیمی با نوع فعالیت‌هایی دارد که افراد در کودکی انجام می‌دهند. در شکل‌گیری این فعالیت‌ها و رشد مهارت‌های شناختی و حرکتی کودک، نقشی که اسباب‌بازی‌ها ایفا می‌کنند بسیار چشم‌گیر است و به همین دلیل اسباب‌بازی ها نقش بسیار‍ پررنگ‌تری از آن‌چه که در نگاه اول به نظر می‌رسد دارند. از همین روی تحقیقات و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام می‌گیرد که کمپانی Tolo یکی از پیش‌تازان این عرصه است.

محصولات تولو گروه‌‌بندی‌های مختلفی دارد که هر گروه با توجه به رده‌ی سنی خاص و هم‌چنین پرورش مهارت‌های ویژه‌ای طراحی شده‌اند. ویژگی مشترک همه‌ی گروه‌ها تحریک کنجکاوی و ترغیب کودکان برای تجربه و کشف دنیای پیرامون است. کشف روابط علت و معلولی، رشد قوه‌ی استدلال و تصمیم‌گیری، شناسایی رنگ‌ها، صداها و هارمونی‌ها، شناسایی بافت‌ها، تقویت مهارت لمس و گرفتن اشیا، شناسایی اشکال هندسی و تقویت تجسم فضایی، مهارت‌های حل مساله و ده‌ها مهارت دیگر که هر گروه از اسباب‌بازی‌های تولو به تقویت و رشد گروهی از آن‌ها کمک می‌کند.

 تولو tolo-construction-vehicle-mt

در نظر گرفتن همه‌ی این جزییاتِ دقیق و فکرشده است که TOLO را به یکی از برترین برندها در زمینه‌ی تولید اسباب‌بازی تبدیل کرده و کلکسیونی از معتبرترین جوایز و استانداردهای بین‌المللی اسباب‌بازی را برای این کمپانی به ارمغان آورده‌است. استاندارد اسباب‌بازی ایمن EN71 اروپا، استاندارد محصول ایمن CPSIA آمریکا، ISO 9001، جایزه‌ی انجمن اسباب‌بازی آمریکا و مدال طلای خلاقانه‌ترین طراحی اسباب‌بازی اُپنهایم تنها بخشی از جوایز و استاندارهای این برند است.

تولو نشان داده است که می‌توان آموزش را با هیجان و لذت همراه کرد. TOLO یکی از برندهای پیشنهادی مدیسه برای پدر و مادرهایی است که چنین ارزش‌هایی برای‌شان اهمیت دارد و در پی بهترین‌ها برای کودکان دلبند خود هستند.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

6 دیدگاه در “11 غول بزرگ اسباب‌ بازی‌ سازی دنیا را بشناسید

  1. راضیه گفت:

    چقدر عروسک های Jakks Pacific خوشکلن، من از اینا می خوام 🙁

  2. حامد گفت:

    چقدر از این محصولات رو شما تو سایتتون دارید؟کدوم برندها؟

  3. مهسا گفت:

    وای چ خوشکلن

  4. عشق وینکس گفت:

    عروسکایJakks Pacific اسمشون وینکسه که عاشقشونم.این تبدیلشونم هارمونیکسه

  5. بی نام گفت:

    شرکت تی وای در فرانسه است و عروسک هایش در اروپا به فروش می رسد و به بعضی از کشور های اسیا هم ارسال می شود

  6. دنیا ا گفت:

    کاش بیشر توضیح می دادید ولی خیلی جذاب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *