بهترین تفریحات و سرگرمیها مخصوص فصل زمستان

با شروع فصل زمستان و آغاز سرمای هوا ممکن است نتوانیم بعضی از تفریحات را انجام دهیم. دانستن بهترین تفریح در فصل زمستان باعث می‌شود که ما خاطره‌هایی جذاب و دلنشین را به تنهایی و همراه با دوستان و اعضای خانواده خود به وجود آوریم. بیرون رفتن و تفریحات خارج از خانه در هوای سرد، تاریک و دلگیر زمستان شاید برای شما هم سخت باشد. پس با ما همراه باشید، زیرا ما در ادامه سرگرمی‌های مفیدی را که می‌توانید برای کاهش استرس و ایجاد هیجان در فصل زمستان تجربه کنید، در کنار هم لیست کرده‌ایم.

لیست زیر مجموعه‌ای از تفریحات مناسب در فصل زمستان بوده که شما می‌توانید بهترین تفریح را با توجه به سلایق و امکاناتتان از میان سایرین انتخاب کرده و زمستان امسال را خاطره انگیزتر از سال‌های قبل کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

هنر بافتن را بیاموزید

خانمی در حال بافتن کاموای صورتی

شاید این مورد بهترین تفریح بانوان محسوب شود، از گذشته‌های دور نیز تصویر مادربزرگان در ذهن‌های ما خانم‌های مهربانی بوده است که مشغول به بافتن زیباترین کلاه و شال گردن زنانه و … بودند. این سرگرمی کلاسیک می‌تواند زمان زیادی از روزهای سرد زمستانی‌تان را به خود اختصاص دهد و نتیجه‌ای که به دست می‌دهد نیز فوق‌العاده خواهد بود.

برای آغاز شما نیاز به تهیه میل و کاموا دارید. تنها همین دو مورد کافی است که یکی از شیرین‌ترین تفریحات خانگی در فصل زمستان را تجربه کنید.

پس از تهیه این موارد می‌توانید با آموزش‌هایی که در اینترنت برای بافتن وجود داشته شروع کنید و کم‌کم مدل‌های مختلف بافتن را بیاموزید. حتی می‌توانید در حین بافتن به تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به پادکست، کتاب صوتی و موسیقی نیز بپردازید.

دفتری بردارید و بنویسید

خانمی در حال نوشتن

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دستی بر قلم دارید و استعداد نوشتنتان عالی است، بهترین تفریح می‌تواند همین استعداد خدا‌دادیتان باشد. آب و هوای سرد و نامساعد سبب ایجاد و‌ تقویت حس تنهایی درون شما شده و نوشتن راهی عالی برای گذراندن این زمان‌های تنهایی خواهد بود.

با نوشتن می‌توانید افکار خود را به روی کاغذ آورده و فرصتی برای ایجاد خلاقیت و نوآوری داشته باشید. ممکن است نوشتن برای دیگران کمی سخت به نظر برسد، اما وقتی برای خودتان می‌نویسید، هیچ فشاری به شما وارد نمی‌شود و احساسی آرامش‌بخش به شما دست خواهد داد. به علاوه شما می‌توانید مهارت نویسندگی خود را نیز تقویت کرده و با تمرین اعتماد به نفستان را نیز افزایش دهید.

آشپزی کنید

آشپزی به همراه خانواده در خانه

آشپزی یکی از تفریحات و سرگرمی‌های مفید برای شما و خانواده‌تان بوده که با همراه شدن خلاقیت می‌تواند مفیدتر نیز شود. برای آشپزی می‌توانید از دستورهای آشپزی موجود در صفحات اینستاگرامی، کانال‌های یوتیوب و وبلاگ‌های مختلف استفاده کرده و اقدام به پخت غذاهایی مناسب فصل سرما همچون انواع آش‌ها و نان‌های گرم خانگی کنید.

کودکان از این تجربه لذت زیادی خواهند برد و وقتی در فرآیند پخت و پز از آن‌ها کمک گرفته می‌شود، تمایل بیش‌تری نیز به صرف آن وعده غذایی خواهند داشت. پخت و پز در خانه علاوه بر ایجاد سرگرمی، خیالتان را از سالم بودن غذا نیز راحت خواهد کرد.

مطالب دیدنی:  طرز تهیه ترشی بادمجان تکه ای به ساده‌ترین روش

بهترین تفریح شنیدن پادکست یا کتاب صوتی

گوش دادن به پادکست یا کتاب صوتی

مدت زمانی است که همه افراد به سمت این تفریح جدید تمایل پیدا کرده‌اند. به خصوص از زمان فرارگیری ویروس کرونا که همه ما مجبور به ماندن در خانه بودیم. مزیت پادکست‌ها این است که در زمینه‌های بسیار متفاوتی تولید می‌شوند و برای هر سلیقه‌ای گروهی از پادکست‌ها وجود خواهند داشت.

مزیت دیگر این تفریح، دسترسی به دنیای بزرگی از اطلاعات، آن هم به صورت کاملا رایگان است. گوش دادن به پادکست‌ها به شما کمک می‌کند که از کارهایی که شما را به سمت روزمرگی سوق می‌دهند، فرار کرده و افکار منفی خود را در لحظه و با گوش دادن به انواع موضوعات خنده‌دار، آموزشی، جنایی، داستانی و … تغییر دهید.

هنگام گوش دادن به پادکست یا کتاب‌های صوتی می‌توانید به بسیاری از وظایف دیگرتان نیز رسیدگی کنید و این امر نیز می‌تواند مزیتی دیگر محسوب شود. با توجه به مزیت‌های زیاد این تفریح می‌توان گفت که گوش دادن به کتاب و پادکست بهترین تفریح در خانه است.

مطالب جالب:  چگونه هدفمندتر کتاب بخوانیم تا بیشترین دریافت را داشته باشیم

بازی‌های ویدیوی انجام دهید

اعضای خانواده در حال انجام بازی‌های ویدیویی

بازی‌های ویدیوی در تمام طول سال می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح در خانه محسوب شوند. در فصل زمستان نیز با سرد بودن هوا شما می‌توانید دوستان خود را به انجام بازی‌های ویدیویی دعوت کرده لحظاتی شاد را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

این بازی‌ها دارای مزایایی برای کودکان و بزرگسالان خواهد بود. برای مثال به تقویت مهارت‌های حل مسئله شما کمک می‌کنند، استرستان را تسکین داده و انرژی و هیجانتان را تخلیه می‌کنند. بازی‌های ویدیویی را می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین در شب‌های سرد و طولانی زمستان تجربه کنید.

جذاب‌های خواندنی:  10 بازی فکری نوستالژی برای تقویت هوش و ذهن

یک زبان جدید یاد بگیرید

یادگیری یک زبان جدید به وسیله اینترنت

 

شاید فکر کنید که این سرگرمی کمی سخت است، اما انجام این سرگرمی مزایای زیادی داشته و می‌تواند بهترین تفریح محسوب شود. تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که به دو زبان صحبت می‌کنند، دارای حافظه بهتری نسبت به افراد تک زبانه هستند، مهارت‌های حل مسئله و تحلیل‌گری بهتری داشته و می‌توانند بهتر تمرکز کنند.

حتی شواهدی وجود داشته که نشان می‌دهد افراد دو زبانه نسبت به افراد تک زبانه خلاق‌تر خواهند بود.

برای انجام این کار می‌توانید از برنامه‌هایی همچون دولینگو یا ماندلی کمک گرفته و یا با مطالعه کتاب، زبان جدیدی بیاموزید. ویدیوهای منتشر در یوتیوب نیز منبعی غنی برای یادگیری زبانی جدید خواهند بود.

یادگیری زبان به صورت گروهی و همراه با سایر اعضای خانواده سرگرم کننده و آسان‌تر است. یادگیری زبان به شما کمک می‌کند که با فرهنگ سایر کشورهای جهان نیز آشنا شوید و اطلاعاتتان را افزایش دهید.

تهیه دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم را بیاموزید

ابزارهایی برای تهیه دمنوش‌های گیاهی در فصل زمستان

با توجه به این که فصل زمستان دمای هوا پایین می‌آید، کم کم ویروس سرماخوردگی در بین مردم شایع می‌شود. پس یکی از انواع تفریح که شما می‌توانید در این فصل در خانه خود تجریه کنید، یادگیری تهیه انواع دمنوش‌های گرم و البته مطالعه در رابطه با خواص هر یک از آن‌هاست.

نوشیدنی‌های گرم دیگری همچون شکلات داغ و انواع مشتقات قهوه نیز یکی از گزینه‌های عالی برای یادگیری در فصل زمستان است که شما می‌توانید در خانه و با کمک اینترنت آموزش ببینید.

لیست قیمت انواع نوشیدنی گرم و سرد

یک سریال را به طور کامل ببینید

: سه دوست در حال تماشای یک سریال همراه با هم دیگر

بهترین تفریح برای شب‌های سرد و طولانی زمستان، تماشا کردن سریال به همراه اعضای خانواده است. هم اکنون بسترهای مختلفی برای تماشای سریال‌های ایرانی و خارجی وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلایق و علایق خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و تماشا کنید.

از گذشته تماشای سریال و فیلم، یک نوع تفریح و سرگرمی با خوراکی محسوب شده و می‌توانید در هنگام تماشای فیلم و سریال، خوراکی‌های همچون چیپس، پفک و پاپکورن نوشجان کنید و لذت ببرید.

مطالب دیدنی:  طراحی لباس زنان در سریال سرگذشت ندیمه

شطرنج بازی کردن را یاد بگیرید

مهره‌های زیبای یک بازی شطرنج چوبی

یکی از بازی‌هایی که شاید از زمان بچگی همگی تمایل به یادگیری آن داشته‌ایم و هنوز هم نتوانسته‌ایم آن را به طور کامل بیاموزیم، شطرنج است. یادگیری این بازی کلاسیک نیازی به تخته شطرنج ندارد و شما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین و از طریق برنامه‌ها آن را آموخته و در هر زمانی که بخواهید حتی آنلاین با افراد مختلفی در سرتاسر جهان بازی کنید.

استراتژی‌های بسیاری برای شکست دادن حریف در این بازی وجود داشته و چالش‌های موجود در آن هیچ وقت پایان نخواهند یافت. این بازی به فعال نگه داشتن مغز و بهبود عملکرد شناختی شما کمک کرده و سبب افزایش تمرکز، مهارت‌های حل مسئله، تفکر تحلیلی و توانایی تصمیم گیریتان خواهد شد. بنابراین می‌تواند بهترین تفریح در خانه آن هم در فصل زمستان سرد محسوب شود.

مطالب دیدنی:  20 کاندیدای زیباترین زن ایران در بین بازیگران

 

منبع : goodhousekeeping

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *