جدیدترین انواع پالتو زنانه و دخترانه شیک 2023

یکی از جذابیت‌های فصول مختلف سال در این است که می‌توان از لباس‌ها با عملکرد مختلف بهره برد. تیپ و لباس انتخابی در فصل زمستان بسیار متفاوت با فصول دیگر سال است و هر ساله مزون‌ها شیک‌ترین مدل پالتو زنانه و مردانه را عرضه می‌کنند که در بین آن‌ها انواع پالتو زنانه همواره جذابیت‌های ترندی زیادی داشته‌اند. 

هر ساله دنیای مد و فشن در تلاش است تا با خلق مدل‌های مختلف لباس‌ زمستانی با کنترل سرمای بهتر از نسل قبل طراحی کنند و از منظر زیبا شناسی نیز در طراحی و دوخت یک سر و گردن بالاتر از قبل باشند. 

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اقلیم زمستانی در شهرهای مختلف رنگ و رخسار متفاوتی دارد. مثلا زمستان در شهر تبریز که بارش شدید برف به همراه دارد، بسیار متفاوت با شهری مانند رشت است که سرمای زمستان بیشتر در قالب بارندگی‌های شدید خود را نشان می‌دهد. بنابراین تنوع و گستردگی انواع پوشاک زنانه و مردانه متناسب با فصل زمستان بسیار زیاد است. 

از چه نوع پارچه‌ای بیشتر برای دوخت انواع پالتو زنانه استفاده می‌شود؟ 

پارچه مناسب برای فصل زمستان باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند از نفوذ سرما تا حد زیادی جلوگیری کرده و گرما را نیز در بدن حفظ کند. امروز طراحان و سازندگان پارچه طیف گسترده‌ای از انواع پارچه‌ها را با توجه به نیاز خریدار به بازار روانه می‌کنند. اما به طور کلی چند نوع پارچه برای فصول سرد سال وجود دارد که به شرح زیر است:

  • فلانل
  • کشمیر
  • ابریشم
  • پشم
  • فاستونی
  • چرم طبیعی و مصنوعی
  • مخمل
  • فیلیس
  • سوئیت
  • فوتر

انواع پالتو زنانه زمستانی

انواع بسیار متفاوتی از مدل پالتو زمستانی در بازار موجود هستند که هر فردی بنا بر طراحی و متریال به کار رفته در لباس، آن را انتخاب می‌کند. در ادامه با برخی از محبوب‌ترین مدل‌های پالتو زنانه شیک آشنا خواهید شد.

انواع مدل پافر

پافر برای اولین بار در کشور استرالیا طراحی شد و امروزه مخاطبان بسیار زیادی در ایران پیدا کرده است.

پافر به نوعی از پوشاک زمستانی گفته می‌شود که در ابتدا به صورت نیم‌تنه و بدون آستین توسط طراحان استرالیایی وارد بازار شد، اما اکنون پافر مدل‌های متنوعی دارد که شامل پافرهای بلند، کلاه‌دار و آستین‌دار هستند. اگر مایل هستید درباره پافر بیشتر بدانید مقاله پافر چیست را حتما مطالعه کنید.

پافر را به جهت سبکی که دارد، می‌توان مدل پالتو پاییزه دانست. برای دوخت پافر، خیاطان از چند نوع متریال مختلف استفاده می‌کنند. در لایه بیرونی که پف کرده است، از جنس نایلون یا الیاف مصنوعی دیگر مانند فاستونی و پریمالوفت استفاده شده و در لایه درونی از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. 

نوع الیاف طبیعی معمولا از پر غاز و اردک بوده و الیاف مصنوعی به کار رفته داخل این پوشاک شبکه درهم تنیده و بسیار ریزی است که عملکردی مانند میکرو الیاف پلی استری دارند و با ایجاد محفظه‌های کوچک درون خود، گرمای بدن انسان را در خود نگه می‌دارند و از سوی دیگر از ورود هوای سرد به داخل جلوگیری می‌کنند. 

یکی از دلایل محبوبیت پافرها سبک بودن آن‌ها است. در ضمن البسه مانند پافر به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند. پافرها تا 80 درصد قابل بازیافت هستند.

خواندنی‌های زن روز:  10 نکته برای استایل پافر که باید رعایت کنید

مدل پالتو زمستانی خزدار

تاریخ پوشیدن لباس از جنس خز به قدمت حضور انسان روی کره زمین است.

یکی از قدیمی‌ترین اشکال پوشش مورد استفاده انسان‌های اولیه لباس‌هایی بود که از پوست حیوانات ساخته شده بودند. در طول زمان انواع پوشش طراحی شد. در دوره‌ای، مدل‌های دوخته شده با خز به عنوان یکی از انواع مدل پالتو مجلسی که مخصوص افراد ثروتمند بود، روانه بازار شد. 

اغلب مدل‌های این نوع پالتو کاملا با پوست حیوان دوخته شده، اما در بعضی از مدل‌ پالتو زنانه و مردانه فقط قسمت‌هایی مانند یقه، سرآستین و انتهای لباس خزدار هستند. دوختن لباس‌های خزدار دارای فرآیندی پیچیده و تودرتو بوده و نیازمند زمان زیادی است. 

نگهداری این نوع لباس نیز شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد. پوست حیواناتی مانند روباه، خرگوش، سمور آبی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. بزرگ‌ترین صادر کننده خز در دنیا اتحادیه اروپا بوده که 6000 پرورشگاه حیوانات برای تولید خز دارد.

مدل پالتو زمستانی چرم

یکی از زیباترین مدل پالتو زنانه قطعا مدل چرم است.

چرم یکی از فرآورده‌های بسیار با ارزش است که قدمت دیرینه‌ای در تاریخ بشر دارد. چرم طبیعی را که برای دوختن مدل پالتو زمستانی بر تن خود یا دیگران مشاهده می‌کنید، فرآیندی بسیار طولانی را طی کرده است تا به دست خریداران برسد. گسترش استفاده از چرم در زندگی انسان بعد از انقلاب صنعتی رونق بسیار زیادی گرفت. برای درست کردن چرم از پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند و بز استفاده می‌شود و 5 مرحله مختلف را پشت سر می‌گذارد:

  • انتخاب درست پوست
  • تمیز کردن پوست
  • دباغی
  • فرزکاری
  • رنگرزی

محصولات چرمی به دلیل زیبایی و دوام بالا طرفداران بسیاری دارند. از کیف و کفش گرفته تا انواع لباس‌های مختلف، انواع مدل پالتو زنانه و مردانه و انواع سلیقه‌ها به این محصولات جذب می‌شوند. سال‌ها از ورود چرم طبیعی به صنعت پوشاک می‌گذرد و جنبش‌های حامی حقوق حیوانات تلاش بسیار کردند تا مانع آسیب رسیدن به حیوانات و محیط زیست شوند. 

بدین منظور چرم مصنوعی با قیمت مناسب‌تر وارد بازار شد، اما همچنان طرفداران محصولات چرم طبیعی به قوت خود باقی مانده‌اند. با وجود اینکه اغلب افراد گمان می‌کنند چرم فقط در رنگ مشکی و قهوه‌ای زیبا است، اما امروزه کارخانجات تولید لباس‌های چرمی با تنوع رنگی که به این محصول داده‌اند، زیبایی‌اش را چندین برابر کرده‌اند. ناگفته نماند فرآورده‌هایی که با چرم طبیعی تهیه شوند، از لحاظ قیمت در سطح گران قرار دارند.

قیمت انواع جدید پالتو زنانه

مدل پالتو زمستانی جناغی

برای طراحی این مدل طراحان از ستون فقرات شاه ماهی الهام گرفته‌اند.

وقتی صحبت از مدل پالتو زمستانی جناغی می‌شود، منظور طرح خاصی است که پارچه با آن دوخته شده است. در طراحی بافت پارچه خطوط مورب V شکل به صورت موازی در دو جهت مختلف قرار دارند. 

این مدل پارچه اولین بار در کشور انگلستان برای دوختن لباس‌های مخصوص فصل زمستان تولید شد. اما اکنون تبدیل به یک مدل پالتو زنانه و کت مردانه در سطح جهان برای علاقمندان شده است. این مدل را با نام شاه ماهی نیز می‌شناسند. جالب است که در ابتدا شکل استخوان ماهی طراحان را به فکر تهیه یک نوع بافت پارچه‌ای به شکل ستون فقرات ماهی انداخت. 

با توجه به سادگی طرح این پارچه شاید این سوال به ذهن خطور کند که چگونه چنین طرح ساده‌ای در دنیای پر تب و تاب مد نه تنها دوام خود را حفظ کرده، بلکه همچنان پرطرفدار است؟ در ادامه به چند ویژگی اشاره خواهیم داشت:

  • ضخامت
  • لطافت
  • دوام
  • کیفیت 
  • تطبیق پذیری

اگر به دنبال پالتو زنانه شیک و در عین حال ساده هستید، این پارچه با داشتن رنگ‌بندی خاص با خطوطی نهان که ظرافت بالایی دارد، مناسب شما خواهد بود.

پالتو اور سایز کمربند‌دار به سبک مینیمال

برای انتخاب مدل اورسایز نیازی به انتخاب لباس‌های بسیار بزرگ که شما را بدقواره نشان بدهد، نیست!

یکی از شیک‌ترین مدل پالتو زنانه و مردانه داشتن ویژگی اورسایز بودن است. نباید اورسایز بودن یک پالتو را با گشادی، بزرگی بیش از حد و بدقواره بودن لباس اشتباه گرفت. درست است که انتخاب پالتوهای اورسایز سخت است، اما اگر به درستی انتخاب شوند، تبدیل به یکی از زیباترین لباس‌های داخل کمد منزل خواهند شد. 

پالتو اورسایز کمربنددار جزو مدل پالتو جدید بوده و در سال‌های اخیر به شدت ترند شده است. این مدل پالتو زنانه به هیچ عنوان نباید چند سایز بزرگتر از اندام شخص انتخاب شود، بلکه فقط یک سایز باید بزرگتر از سایز واقعی فرد باشد و البته توجه به اندازه آستین بسیار مهم است. 

در این مدل پالتو سادگی همراه با زیبایی مشاهده خواهد شد و خبری از اکسسوری‌های براق نخواهد بود. پالتوهای اورسایز مینیمال اکثرا بدون برش و یقه خاص دوخته می‌شوند. همچنین در دامنه انتخاب رنگ نیز محدود هستند و فقط از چند رنگ با تم نزدیک به هم استفاده می‌شود. 

ست کردن درست و اصولی با این مدل پالتو بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین استایل شخص نیز فاکتور مهم بعدی است. یکی دیگر از تصورات اشتباه این است که این مدل پالتو زنانه باید با بوت‌های بلند و مجلسی پوشیده شود، در حالی که این مدل جذاب مینیمال اگر با شلوار جین و کفش اسپرت بر تن شود، استایلی به شدت شیک را نمایش خواهد داد.

مطالب دیدنی:  تفاوت پلاس سایز، اور سایز و لباس اورال چیست؟

انواع مدل پالتو چهارخانه

مدل پالتو چهارخانه یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بازار پوشاک است که هر فرد با توجه به استایلش می‌تواند مدل مناسب خود را بیابد.

یکی از مدل‌های جذاب لباس‌های مخصوص فصل سرما، مدل پالتو دخترانه با طرح چهارخانه است. پارچه با طرح چهارخانه انواع و مدل‌های مختلفی دارد و از رنگ‌بندی متنوعی نیز برخوردار است. این مدل بیشتر مناسب فصل پاییز بوده، اما در فصل زمستان هم قابل استفاده است. 

مدل پالتو چهارخانه می‌تواند هم ظاهری کلاسیک و هم مدرن داشته باشد. مدل‌های کلاسیک از چهارخانه‌های منظمی تشکیل شده‌اند و اغلب تک رنگ هستند. اما در مدل‌های جدید و شکیلی که در سال‌های اخیر طراحی شده، قرارگیری نوارهای افقی و عمودی تغییر کرده و به شکل‌های مختلفی درآمده است. 

اگر درباره پیشینه تاریخی این مدل لباس تحقیق کنیم، اولین لباس با این طرح دامن‌هایی بود که جزو لباس ملی اسکاتلند محسوب می‌شدند. اما در زمان ملکه ویکتوریا این طرح پارچه وارد صنعت مد شد و اکنون سلایق متفاوتی را به خود جلب می‌کند.

مدل پالتو دخترانه

مدل پالتو دخترانه در عین شیک بودن باید جنس نرم و لطیفی داشته باشد.

مدلی که برای دختران نوجوان و کم‌سن و سال‌ بیشتر به کار می‌آید، باید از یک سری اصول پیروی کند. اولین مورد طرح انتخابی پارچه پالتو است. بدین صورت که باید از طرح‌هایی که سبب بالا نشان دادن سن نوجوانان می‌شود، اجتناب کرد و بهتر است از انتخاب پالتو با یقه یا برش پیچیده خودداری شود. 

مدل‌ها با طرح‌های فانتزی بیشترین محبوبیت را در بین دختران نوجوان دارند. مدل پالتو دخترانه را سعی کنید اور سایز یا چرمی انتخاب نکنید. جنس لباس پارامتر بسیار مهمی است و باید سعی شود جنس باکیفیتی مانند خز نرم و لطیف انتخاب شود تا باعث ناراحتی نشود. 

مدل پالتو زمستانی کره‌ای

مدل پالتو کره ای

پالتو بلند مجلسی

پالتو بلند مجلسی

پالتو بلند مجلسی می‌تواند شما را در برابر سرما سخت زمستان در امان نگه دارد و البته شیک بودن استایل شما را تضمین کند. برای تکمیل شدن استایل‌تان می‌توانید التو بلند مجلسی را با یک روسری پشمی شیک و چکمه بلند ست کنید.

پالتو پشمی بلند زمستانی

پالتو پشمی بلند زمستانی

یک پالتو ترمه یا پشم در لیست لباسهای زمستانی خود قرار دهید. تا علاوه بر شیک بودن سرما را هم شکست دهید.

مدل پالتو کتی زنانه

مدل پالتو کتی زنانه

پالتو ترنچ

پالتو ترنچ

شما می‌توانید پالتو ترنچ را روی ژاکت‌ و سایر لباس‌های پاییزی بپوشید و آن رابا هر لباسی به راحتی ست کنید تا ظاهر خود را زیباتر کنید.

مطالب خواندنی :  چطور یک مدل پالتو جدید حرفه‌ای انتخاب کنیم؟

مدل پالتو چهار دکمه‌ای

از جمله مدل پالتو زنانه شیک می‌توان به مدل چهار دکمه‌ای اشاره کرد.

همانطور که از نامش پیدا است، این مدل دارای چهار دکمه است که یقه‌های آن هنگام بسته شدن روی هم قرار می‌گیرند. اکثر پالتوها و کت‌های این مدل دارای دو دکمه دکوری و دو دکمه کاربردی هستند. در برخی از کت‌های این مدل از دو دکمه دیگر بیرون‌تر و پایین یقه‌ها استفاده می‌شود. 

معمولا برای آنکه پالتو بهتر بسته شود، یک دکمه مخفی در زیر کت تعبیه می‌شود تا بدین وسیله تن‌خور لباس به بهتر‌ین شکل ممکن درآید. در پالتوهای چهار دکمه معمولا از یقه‌های برگردان مانند آرشال یا انگلیسی استفاده می‌شود. در این مدل پالتو زنانه و مردانه یقه چپ روی یقه راست بسته می‌شود. 

تنوع قرار گرفتن دکمه در این مدل لباس بالا است و در هر استایلی مدل قرارگیری خاص خود را می‌طلبد. این مدل لباس در اواسط 1930 تا اواخر 1950 محبوبیت زیادی در بین زنان و مردان داشت. برای چند دهه این مدل در مغازه‌های آمریکا به سختی پیدا می‌شد، اما در انگلستان همچنان افراد ثروتمند از این مدل استقبال می‌کردند. امروزه این مدل بار دیگر به دنیای فشن بازگشته است و برندهای معروفی مانند رالف رولن این مدل را تولید می‌کنند.

مدل پالتو زمستانی مورد علاقه شما برای روزهای زمستانی کدام است؟

با شروع فصل سرما همه به دنبال لباس مناسب فصل هستیم. از طرفی در دنیای پر زرق و برق فشن و مد یافتن بهترین و شیک‌ترین مدل پالتو زنانه چندان سخت نیست. تنوع محصولات به اندازه‌ای بالا است که برای هر سن یا استایلی می‌توان بهترین مدل را انتخاب کرد. افراد می‌توانند این پالتوهای شیک را با انواع اکسسوری‌های جذاب ست کنند و بر چشمگیری تیپ خود بیفزایند. 

شما چه مدل پالتویی را می‌پسندید؟ از یقه‌ و برش‌های پیچیده خوشتان می‌آید یا از سبک‌های مینیمال؟ آیا تاکنون از مدل‌هایی که در این مقاله معرفی شد، استفاده کرده‌اید؟ اگر شما هم مدل خاصی مد نظر دارید، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید. در انتظار خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : fashiontravelaccessories

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *