50 مدل مانتو اسپرت جدید طراحی 1402

بدون شک مانتو اصلی‌ترین پوشش بانوان در ایران محسوب می‌شود. داشتن ظاهری زیبا و شیک برای تمامی بانوان حائز اهمیت است، به همین دلیل دقت و وسواس برای انتخاب سبک و مدل پوشش نیز مهم و زمان‌بر خواهد بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر صنعت مد و فشن دارای تنوع بی‌نظیری شده است و مطمئنا انتخاب را برای بانوان سهل و آسان می‌کند.

مدل‌، دوخت و استایل‌های مختلف برای افراد لاغر، متوسط و توپر توسط طراحان طراحی و دوخته شده است. مدل مانتو اسپرت نیز که یکی از پرطرفدارترین مدل‌های موجود در بازار به شمار می‌رود، همواره با استقبال بی‌نظیری مواجه می‌شود. در ادامه به معرفی مدل‌های جدید این سبک می‌پردازیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

عناوین مقاله ...

مانتو اسپرت چه سبک مانتویی است؟

بر خلاف نام این سبک مانتو پرطرفدار که نام ورزش را در ذهن تداعی می‌کند، منظور از مانتو اسپرت مدل‌هایی است که کاربردی روزانه دارند و برای پوشیدن در مهمانی، دورهمی‌های دوستانه، خرید، دانشگاه و … مناسب هستند.

اغلب مدل مانتو اسپرت از پارچه‌های ساده دوخته می‌شود، ولی برش‌های خاص، زیپ، جیب، دکمه و … نیز روی این سبک دور از انتظار نیست و زیبایی چشم‌نوازی به آن‌ها خواهد بخشید. لازم به ذکر است به دلیل کاربرد روزانه این طرح داشتن جیب برای آن‌ها امتیاز بزرگی محسوب خواهد شد.

یکی از نکات مهم در مورد مانتو اسپرت جنس پارچه دوخته شده است که معمولا نخی، جین، ویسکوز، تریکو و کتان هستند. مانتوهای جین و چارخونه بدون شک از معروف‌ترین مانتوهای اسپرت محسوب می‌شوند که طرفداران خاص خود را در میان جوانان دارند.

انواع مدل‌های مانتو اسپرت

مانتوهای جلو باز، جین، کوتاه و بلند از انواع مدل مانتو اسپرت به شمار می‌روند و تقریبا تمامی طیف سنی بانوان را پوشش خواهند داد. بدون شک توجه به ظاهر، سایز و قد در کنار علاقه می‌تواند تیپ و استایل بهتری را رقم بزند.

1- مانتو ساده جلو باز

مانتو ساده جلو باز

از معروف‌ترین مانتوهای اسپرت زنانه می‌توان به مدل مانتو اسپرت جلو باز اشاره کرد. این مدل که دارای تنوع در قد است، برای افراد با قد کوتاه، متوسط و بلند مناسب خواهد بود. این سبک لباس با شلوارهای جین اسکینی، دمپا، لگ و … قابلیت هماهنگی دارد و به همین دلیل انعطاف‌پذیری برای ست کردن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. پوشیدن تیشرت، شومیز کوتاه یا بلند زیر این مانتوها می‌تواند سبک‌های متنوعی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند.

2- مانتو کتی بلند

دختری با پوشش مانتو کتی مشکی در عین پوشیدگی از استایل شیکی برخوردار بوده و در حال عکاسی است.

مانتو کتی یکی از راحت‌ترین مانتوهای سبک اسپرت به شمار می‌رود. مانتوهای کتی در اندازه‌های کوتاه و بلند به بازار ارائه شده‌اند. مانتو کتی بلند جلو دکمه‌‌دار گزینه خوبی برای پوشش محل کار و دانشگاه محسوب می‌شود.

دختران جوان که دغدغه پوشیدن لباس‌های شیک و پوشیده را در محل تحصیل دارند، می‌توانند از این مدل مانتو اسپرت دانشجویی به راحتی انتخاب و استفاده کنند. هماهنگی این مدل با شلوار پارچه‌ای هم‌جنس مانتو و لگ دمپا نیز از زیبایی خاصی برخوردار است. شلوارهای مناسب این مدل راسته و دمپا خواهد بود.

3- مدل مانتو جلو باز با آستین کیمونو

مدل مانتو جلو باز با ترکیب 2 رنگ و آستین کیمونو سبکی زیبا برای استایل روزانه خانم‌ها محسوب می‌شود.

تنوع بالای مانتو جلو باز در طیف مدل مانتو اسپرت غیرقابل‌انکار خواهد بود، به گونه‌ای که تغییر در سبک آستین این مدل می‌تواند سبک و استایلی جدید را برای بانوان رقم بزند. استفاده از 2 رنگ پارچه که در مانتوهای مینیمال مرسوم است، جلوه‌ای بی‌نظیر به این مدل خواهد بخشید.

4- مدل مانتو جلو بسته کوتاه

دختری جوان با مانتو جلو باز کوتاه به رنگ طوسی استایلی شیک و در عین حال پوشیده را به نمایش می‌گذارد.

سبک زیبایی که سال‌های زیادی است توسط بانوان انتخاب می‌شود، مدل مانتو اسپرت راحتی کوتاه است. مانتوهای نخی کوتاه با شلوارهای گشاد یا دامن ترند بی‌نظیری برای روزهای گرم سال به شمار می‌رود که به دلیل خنکی، راحتی و سادگی آن طرفداران بی‌شماری از تمامی سنین به خود جلب کرده است. تنوع رنگی این سبک در عین سادگی زیبایی را برای بانوان و دختران جوان به ارمغان خواهد آورد.

قیمت انواع مانتو اسپرت ترند

5- مانتو جین

دختر جوان با مانتو جین آبی روشن چهره شاداب و استایلی زیبا دارد.

بدون شک یکی از پرطرفدارترین مدل مانتو اسپرت را می‌توان مانتو جین دانست که با زیبایی منحصر به فرد خود استایلی شیک و چشم‌نواز را ارائه می‌کند. اگر شما نیز از علاقمندان این سبک هستید، قطعا با این نظر موافق خواهید بود که تمامی مدل‌های مانتو جین اعم از کوتاه، بلند، جلو بسته یا دکمه‌دار آن راحت هستند و حتی برای مسافرت، پیک نیک، دانشگاه و … نیز کاربردی محسوب می‌شوند.

6- مانتو جلو باز بلند با آستین گشاد

خانمی جوان با مانتو جلو باز بنفش رنگ با آستین‌های گشاد و کش‌دار زیبایی خاصی را به معرض نمایش گذاشته است.

همانطور که عنوان شد، مانتو جلو باز یکی از سبک‌های پرطرفدار مانتو اسپرت به شمار می‌رود. تغییر مدل دوخت آستین که تنوعی زیبا در این سبک محسوب می‌شود، سبب تفاوت در استایل دختران جوان خواهد شد. آستین‌های گشاد و مدل‌دار یکی از ترفندهای بی‌نظیر طراحان مد و فشن برای جلب توجه به استایل فرد در عین سادگی خواهد بود.

7- مانتو جلو بسته بلند با شلوار

دختر جوان با مانتو جلو بسته یاسی رنگ بلند و شلوار گشاد طرح زیبای آستین و دنباله لباس خود را به نمایش می‌گذارد.

این مدل مانتو اسپرت دخترانه که اکثرا با پارچه‌های نخی ساده و تک رنگ دوخته می‌شوند، دارای طرفداران خاص خود در فصل تابستان هستند. نوع دوخت این مدل سبب پوشش کامل بدن خواهد شد و به همین دلیل نیازی به پوشیدن شومیز یا تی شرت زنانه را زیر آن نخواهد بود. از دیگر مزایای این مدل می‌توان به شلوار گشاد این سبک نیز اشاره کرد که با هماهنگی خاص و زیبای خود با این مدل مانتو زیبایی به بانوان هدیه خواهد داد.

مطالب دیدنی:  زیباترین انواع مدل سارافون مانتویی

8- مانتو اور سایز

دختر جوان با مانتو اورسایز آبی رنگ خود توجه بیننده را به طرح چین‌دار مانتو خود جلب می‌کند.

یکی از دلایل انتخاب مانتوهای اورسایز مناسب بودن آن برای تمامی سایزهای بانوان است. گشاد بودن این مانتو از ماهیت و نوع آن نشات می‌پذیرد و برخلاف دیگر مدل‌ها نه تنها زشت و زننده نیست، بلکه می‌تواند زیبایی طرح، برش و دوخت را به عرصه نمایش بگذارد. این مدل مانتو اسپرت جدید با شلوار راسته و جذب قابل هماهنگ شدن است.

9-  مانتو کتی جلو باز

دختر جوان با مانتو کتی جلو باز مشکی رنگ، ترکیب زیبایی از رنگ سفید و مشکی را رقم زده است.

مانتو کتی با تنوع خود در داشتن دکمه و بلندی و کوتاهی طیف وسیعی از مدل را برای طرفداران مدل مانتو اسپرت در نظر گرفته است.‌ مانتو کتی که همواره مورد توجه خانم‌ها بوده و هست، برای مراسم‌های رسمی، دورهمی‌ها و … کاربرد بی‌نظیری دارد.

10- مانتو پیراهنی

خانم جوان با مانتو پیراهنی بلند و جلو بسته صورتی رنگ با گل‌های زیبا کفش پاشنه‌دار پوشیده است.

یکی از مدل‌های زیبای مانتو، مدل پیراهنی است که با طرح‌های متفاوت و زیبای پارچه آن جلوه منحصر به فردتری می‌یابد. این مدل مانتو اسپرت که با پوشش خاصی به شیک پوشی افراد کمک می‌کند، طرح‌های متنوعی دارد و با ساپورت یا جوراب بلند هماهنگی زیبایی دارد.

11- مانتو اسپرت کوتاه

دختر جوان با مانتو اسپرت کوتاه ترکیب زیبای دو رنگ زرشکی و کرم را به تصویر می‌کشد.

مدل مانتو اسپرت کوتاه به یکی از ترندهای این روزهای دختران جوان تبدیل شده است. این مدل زیبا که با پارچه‌های گوناگونی به بازار ارائه می‌شود، راحتی و شیک پوشی را به ارمغان خواهد آورد.

12- مانتو پشت بلند

خانم جوان زیبا با مانتو جلو بسته ترکیبی سفید و طرح‌دار استایلی شیک و بی‌نظیر دارد.

مانتو پشت بلند که به عنوان یک مدل مانتو اسپرت دخترانه شناخته می‌شود به صورت جلو باز و جلو بسته در دسترس قرار دارد. این مدل مانتو اسپرت با آستین‌های ساده، گشاد و کیمونو ترکیب زیبایی را به ارمغان خواهد آورد. زیبایی این مانتوها با شلوارهای مام استایل، دمپا و اسکینی انتخاب راحت‌تری به کاربر خواهد داد.

13- مانتو بلند جلو دکمه‌دار

دختری جوان با مانتو جلو دکمه‌دار بلند رنگ نود صندل زیبا و ساده‌ای پوشیده است.

مانتوهای بلند که برای افراد با قد متوسط و بلند مناسب است، انتخاب خوبی برای استایل روزانه و دانشجویی به شمار می‌رود. این مدل مانتو اسپرت با شلوار جین و لگ ظاهر زیبایی را ایجاد خواهد کرد. از نکات مهم در مورد این مدل تنوع انتخاب پارچه را می‌توان متذکر شد که همین موضوع نیز در کاربردی بودن این سبک برای فصول مختلف بی‌تاثیر نیست.

مطالب دیدنی:  10 ایده جذاب برای جدیدترین مدل استایل دانشجویی

14- مانتو کتی کوتاه

دختری جوان زیبایی مانتو کتی طوسی رنگ خود را با کفش پاشنه‌‌دار دو چندان کرده است.

مانتو کتی کوتاه یکی از انواع مدل مانتو اسپرت کوتاه محسوب می‌شود که استایل تکی را به خانم‌های جوان هدیه می‌دهد. این مدل ساده، شیک و زیبا با انواع یقه در دسترس قرار دارد. یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این مانتو را می‌توان مناسب بودن نوع جلو دکمه‌دار آن برای دانشگاه و محل کار دانست. قابلیت هماهنگی این مدل با شلوارهای اسکینی، دمپا و مام استایل از دیگر قابلیت‌های بی‌نظیر این سبک به شمار می‌رود.

15- مانتو جلو باز مدل اشکی

خانم جوان استایل زیبای خود را با مانتو صورتی رنگ با پارچه اشکی به نمایش گذاشته است.

پارچه‌های خنک تابستانی مدل اشکی که امسال به ترندی در میان خانم‌ها تبدیل شده، آراستگی بیشتری را برای خانم‌ها به ارمغان آورده است. یکی از مدل‌های مناسب برای این طرح پارچه مانتو جلو باز بلند است که با آستین‌های گشاد و کفش پاشنه‌‌دار شیک پوشی را به همراه خواهد داشت.

16- مانتو جلو باز طرح‌دار

خانم زیبا و جوان استایلی با حجاب و پوشیده را با مانتو جلو باز با پارچه طرح‌دار به بینندگان معرفی می‌کند.

تاکنون تمامی مدل‌های مانتو اسپرت جلو باز را با پارچه‌های ساده و در نهایت با ترکیب دو رنگ در کنار یکدیگر معرفی کردیم. یکی از تنوع‌های بی‌نظیر این مدل ترکیب پارچه طرح‌دار زیبا و دلخواه با پارچه رنگ مناسب یا خنثی خواهد بود.

لیست قیمت جدیدترین مانتوهای اسپرت

17-مانتو جلو بسته ساده و کوتاه

مانتو جلو بسته ساده و کوتاه

یکی از انتخاب‌های همیشگی دختران جوان برای پوشش روزانه مانتو جلو باز است. راحتی برای استفاده از این پوشش و همچنین نداشتن دغدغه برای مشخص شدن لباس زیرین این مانتو یکی از دلایل مهم این مدل مانتو اسپرت دخترانه به شمار می‌رود.

خنک بودن این مانتو که با پارچه‌های نخی دوخته شده باشند، از دیگر دلایل ترجیح آن خانم‌های جوان است. اگرچه این مدل با پارچه‌های ضخیم نیز قابل دوخت خواهد بود، ولی این موضوع منوط به فصل و البته سلیقه کاربر است.

18- مانتو طرح‌دار با دکمه

داشتن جیب در مدل مانتو اسپرت از جمله برتری‌های این مانتو به شمار می‌رود.

انتخاب پارچه‌های طرح‌دار برای مانتو بنا به سلیقه کاربر زیبایی خاصی را به تصویر می‌کشد. داشتن دکمه در نمونه‌های مانتو اسپرت پاییزی کاملا بدیهی است. مانتوهای طرح‌‌دار با ترکیب زیبای چند رنگ در پارچه آن‌ها قابلیت ارائه زیبایی به معنای واقعی خواهد داشت.

مطالب دیدنی:  10 مدل آستین مانتو مجلسی ترند امسال

19- مانتو آستین پفی

خانم جوان با مانتو جلو بسته بلند با آستین‌های پفی سبک زیبایی را به مخاطب نشان می‌دهد.

آستین‌های پفی در هر مدل لباسی مخاطب خاص خود را دارد. این مدل برای افرادی که بازوهای لاغرتری نسبت به سایرین دارند، کاملا مناسب خواهد بود.

20- مانتو حریر چین‌دار

خانم جوان با مانتو جلو باز با آستین گشاد و طرح چین‌دار نمونه خوبی از شیک پوشی محسوب می‌شود.

مانتوهای حریر به دلیل خنکی کاربرد مناسبی برای فصول گرم سال خواهند داشت. سادگی یا مدل‌دار بودن این سبک کاملا به سلیقه کاربر بستگی دارد. همچنین طرح آستین متنوع برای این سبک قابل ارائه است.

21-مانتو کژوال

مانتو کژوال

اگر جزو افرادی هستید که به استایل کژوال علاقه دارید و از طرفی راحتی را در انتخاب لباس‌های خود ملاک قرار می دهید می‌توانید مانتوهای ساده‌ای را انتخاب کنید و آن را با کتانی و شلوارهای پارچه‌ای یا جین ترکیب کنید.

از این استایل در تمامی فصل‌ها میتوانید استفاده کنید تنها کافی است جنس مانتو و شلوار خود را تغییر دهید.

22-مانتو ویمسیکال

مانتو ویمسیکال

مانتو ویمسیکال

این سبک از مدل مانتو به دلیل به کار رفتن رنگ های شاد در طراحی پارچه آن باعث می شود که افراد با پوشیدن آن بسیار پر انرژی به نظر آیند. رنگ سبز، قرمز، نارنجی و… رنگهایی است که برای مانتو ویمسیکال استفاده می شود

23-مانتو زنانه مینیمال

مانتو زنانه مینیمال

در این سبک پوشش سعی می شود با استفاده از حداقل رنگ‌ها، کمترین پیچیدگی و کمترین عوامل جلب توجه، ظاهری زیبا و مناسبی ارائه شود مانتو مینیمال جز انواع مانتو زنانه ساده بشمار می رود زیرا در سبک مینیمال سعی می شود از کمترین اکسسوری استفاده شود در این سبک رنگ های سیاه، سفید و خاکستری رنگ های برجسته‌ای به شمار می‌روند

24-مانتو زنانه فلورال

مانتو زنانه فلورال

این سبک از طبیعت الهام گرفته شده و به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت مانتوهای گل گلی همان مانتو زنانه فلورال هستند اين مانتو با برش‌هاى خاص خود باعث مى‌شود كه در نگاه اول شخصى كه اين مانتو را بر تن كرده بلند قدتر به نظر بيايد همچنين به دليل ويژگی‌هايى كه در بافت پارچه‌ى اين مانتو وجود دارد احساس پوشيدن تن پوشى سبک و خوش فرم به صاحب اين لباس دست خواهد داد.

25-مانتو ولوت

مانتو ولوت

این مانتو که اصلی‌ترین جنس به‌کار رفته در آن مخمل است بهترین گزینه برای یک ست عالی با یک بوت پاشنه‌بلند حساب می‌شود

26-مانتو شنلی

مانتو شنلی

این مانتو به دلیل داشتن طرح‌های سنتی ترکیبی فوق‌العاده از ترکیب مدرن و سبک سنتی در نوع پوشش می‌باشد

27-مانتو بلند اسپرت بالاتنه جیب‌دار

مانتو بلند اسپرت بالاتنه جیب‌دار

این مدل مانتو اغلب که از جنس پارچه‌ی میکرو می‌باشد ، قد این مانتو 90 سانتی متر بوده و دارای آستین مچی دکمه دار است .

28-مانتو بلند گیپور مشکی

مانتو بلند گیپور

مزیت اصلی مانتوهای گیپور مشکی، این است که به راحتی با رنگ‌ها و نقش‌های مختلف هماهنگ می‌شوند و دردسر زیادی برای ست کردن آیتم‌های استایل‌تان نخواهید داشت. نکته مثبت دیگر این رنگ مانتو برعکس رنگ‌های روشن، این است که شما را بیش از حد چاق یا لاغر نشان نمی‌دهد و فرم معقولی از بدنتان در آینه خواهید دید

29-مانتو بلند ترکی با جیب گرد

مانتو بلند ترکی با جیب گرد

30-مدل مانتو بلند هنری

مانتو هنری

مانتوهای هنری در طرح‌های چهارخونه، گل دار، خال خالی و…. دوخته و طراحی می‌شوند و طرفداران خاص خود را دارا می‌باشند و از جمله مدل مانتوهایی هستند که از دهه 50 و 60 به بعد بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است

31-مانتو اسپرت چهار دکمه

مانتو چهار دکمه

32-مدل مانتو اسپرت دانشجویی بلند

مانتو اسپرت دانشجویی بلند

این مدل مانتو مناسب محیط‌های دانشگاهی بوده که از جنسی راحت در عین حال خنک تهیه می‌شود و محبوب‌ترین رنگ‌های آن درمیان رنگ‌های خنثی می‌باشد.

33-مانتو طرح پانچو

مانتو طرح پانچو

این مدل مانتو از پارچه‌های ضخیم دوخته شده و مناسب فصول سرد سال می‌باشد.

34-مانتو کوتاه تک جیب

مانتو کوتاه تک جیب

این مدل مانتو اسپرت یکی از زیباترین مدل‌های ترند سال بوده که به همراه یک جیب غالبا تزیینی می‌باشد.

35-مانتو اسپرت راه راه

مانتو اسپرت راه راه

این مدل مانتو طرحی راه راه داشته و به همراه دو جیب پاکتی می‌باشد و قسمت پشت این مانتو بلندتر از بقیه قسمت‌ها است.

36-مدل مانتو اسپرت دانشجویی کوتاه

مانتو اسپرت دانشجویی کوتاه

37-مانتو طرح کت سفید مشکی

مانتو طرح کت سفید مشکی

این مدل مانتو نیز یک انتخاب اسپرت و شیک بوده که طرفداران زیادی دارد و به همراه یک کفش پاشنه بلند و یک شلوار جین اسلیم‌فیت یک ست زیبا را تشکیل می‌دهد.

38-مانتو اسپرت چهارخانه

مانتو اسپرت چهارخانه

در دوخت این مدل مانتو از طرح کت میدی الهام گرفته شده و مناسب روزهای نسبتا سرد پاییزی می‌باشد.

39-مدل مانتو اسپرت کبریتی پاییزه

مانتو کبریتی پاییزه

40-مانتو طرح دار پاییزه

مانتو طرح دار پاییزه

این مدل مانتو در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگونی با جنس‌هایی نظیر جنس کبریتی یا مخمل تولید شده که انتخابی مناسب برای فصول سرد می‌باشد.

مطالب کاربردی :  25 مدل مانتو دخترانه مزونی ترند

 

41-مانتو کتی تابستانه

مانتو کتی تابستانه

42-مانتو اسپرت بلند

مانتو بلند اسپرت

این مدل مانتوها از جنس نازک و با رنگ‌های شاد تولید شده و انتخاب مناسبی برای فصل تابستان می‌باشند.

43-مانتو اسپرت پاییزه

مانتو اسپرت پاییزه

این مدل مانتو که اغلب با طرح چهارخانه تولید می‌شوند جنسیی نسبتا ضخیم داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند.

44-مانتو اسپرت طرح دار

مانتو اسپرت طرح د ار

این مدل مانتو با طرح‌های شاد همچون گل، پاپیون و دیگر طرح‌های دخترانه تزیین می‌شوند.

45-مانتو شومیزی اسپرت

مانتو شومیزی اسپرت

مانتو شومیزی ساده انتخاب بسیار مناسبی برای استایل‌های اسپرت و کژوال بوده و گزینه‌ای شیک و راحت برای استفاده روزمره می‌باشد.

46-مانتو اسپرت ساده با آستین پفی

مانتو اسپرت رنگی

47-مانتو اسپرت طرح پیراهن مردانه

مانتو زنانه

48-مانتو اسپرت مخملی

مانتو اسپرت مخملی

49-مانتو پارچه شانتون

مانتو پارچه شانتون

50-مدل مانتو عروسکی

مانتو عروسکی

مدل مانتوی اسپرت مورد علاقه شما کدام است؟

بدون شک همانطور که زیبایی موضوعی کاملا سلیقه‌ای است، انتخاب نوع پوشش نیز بستگی به فرهنگ و سلیقه افراد دارد. مدل مانتو اسپرت با طرح‌های متنوع و مختلف خود تمامی سبک سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد.

مطالب پربازدید:  25 مدل مانتو کوتاه بهاره ویژه سال 1402

 

اگرچه اکثر مدل‌ها برای افراد با استایل زیبا و متوسط مناسب هستند، ولی این مدل مانتوهای معرفی شده برای افراد دارای اضافه وزن یا کمبود وزن نیز مناسب خواهند بود. مانتو جلو باز و اور سایز از جمله مدل‌های مناسب برای هر دو گروه به شمار می‌روند.

چنانچه شما نیز دارای تجربه یا نظراتی در مورد استایل و سبک‌های مختلف مانتو اسپرت هستید، می‌توانید سخاوتمندانه آن‌ها را با دیگر افراد از طریق کامنت گذاشتن به اشتراک بگذارید.

 

منبع : elle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “50 مدل مانتو اسپرت جدید طراحی 1402

  1. ناشناس گفت:

    بهترین مدل های مانتو اسپرتی که دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *