ده نمایشِ خیره کننده‌ی کارل لاگرفلد

همه می دانند که کارل لاگرفلد، طراح بزرگ آلمانی، آدمِ کارهای کوچک و پیش پا افتاده نبود. وقتی شما در رأس برندهای چند میلیارد دلاری چون شنل و فندی قرار دارید دیگر حد و مرزی برای تخیلتان وجود ندارد. سال هاست که نام شنل با نام لاگرفلد گره خورده و نمایش های مد شنل در هر فصل چنان عظیم و باشکوه برگزار می شد که هرکدام به نقطه ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی در تاریخ مد تبدیل شده اند. از بین انبوه اتفاقات هیجان انگیزی که کارل بزرگ برای مشتاقان و شیفتگان مد رقم زده است ده نمایش ماندگار او را انتخاب کرده ایم تا با هم مرور کنیم:

 

کارل لاگرفلد طراح مد عجیب مرگ فشن شو

1. Chanel، پاییز/زمستان 2008

یک چرخ و فلک عظیم به رنگ سفید، مزین به آیتم های غول پیکر شنل، در داخل گراند پاله ی پاریس برپا شد. نمایشی مجلل و و باشکوه، همان طور که از کارل و از شنل انتظار می رفت؛ البته همزمانیِ این شو با بحران اقتصادی جهانی در سال 2007 باعث شد تا خیلی ها به این ولخرجی غیرضروری معترض شوند و کارل و بلندپروازی هایش را مورد انتقاد قرار دهند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

کارل لاگرفلد طراح مد فشن لباس مرگ عجیب

2. Chanel، پاییز/زمستان 2010

شاید بلندپروازانه ترین شوی لباس را بتوان نمایشی دانست که کارل لاگرفلد در سال 2009 ترتیب داد. یک کوه یخی به ارتفاع 9متر و وزن 265 تن از اسکاندیناوی به پاریس و به فضای داخلی گراند پاله منتقل شد! دمای محیط را روی -4 درجه سانتیگراد نگاه داشتند تا از آب شدن کوه یخ جلوگیری شود. 35 مجسمه ساز به مدت 6 روز روی این کوه یخی کار کردند و از دل آن تونل هایی به وجود آوردند تا کالکشن زمستانه ی شنل با الهام از پوشاک ساکنین قطب به نمایش درآید.

 

کارل لاگرفلد شنل طراح مد فشن عجیب مرگ

3. Chanel (نمایش صناعت های هنری)، 2011

شوی صناعت های هنری از مجلل ترین شوهای Chanel است؛ چرا که در این نمایش ها قرار است از اساتید هنرهای دستی که با Chanel همکاری می کنند قدردانی شود. در سال 2011 کارل، سالن گراند پاله را به یک قصرِ هندی تبدیل کرد. میزهای طویلی مملو از غذا و نوشیدنی های هندی چیده شده و مدل ها با پوششی الهام گرفته از لباس ماهاراجه ها و شاهزاده های هندوستان ظاهر شدند.

 

کارل لاگرفلد طراح مد فشن عجیب مرگ فشن شو مد

4. Chanel، بهار/تابستان 2012

شوی لباس 2012 شنل در فضایی شبیه به فضای زیر آب برگزار شد. مدل ها با لباس های صدفی-رنگشان در میان چیدمانی حرکت می کردند که معمار بزرگ عراقی، زاها حدید، طراحی کرده بود.

 

خرید لباس زنانه جدید

 

کارل لاگرفلد طراح مد فشن مرگ عجیب لباس

5. Chanel، کروز 2015

برای سال 2015 کارل شهر دوبی را برای میزبانیِ شوی کروز شنل انتخاب کرد. سازه ای مجلل روی یک جزیره ی مصنوعی در نزدیکی ساحل زیبای دوبی ساخته شد؛ سازه ای که 2 ماه زمان و بیش از 1.7 میلیون دلار هزینه برد تا کالکشنی پر زرق و برق، برگرفته از نمادهای عربی، در آن به نمایش در آمد.

 

کارل لاگرفلد طراح مد فشن عجیب

6. Chanel کوتور، پاییز/زمستان 2013

درسال 2012 کارل فضای داخلی گراند پاله را به یک سالن تئاتر مخروبه تبدیل کرد. چیدمانی سرد و بتنی، ویرانه ای باقیمانده از یک سالن باشکوه. در عین حال تصویری از یک آینده ی پست-مدرن بر پرده ی سن دیده می شد که با فضا به شدت در تناقض بود: تصویری از آسمان خراش ها و بناهای شیشه ای. لباس ها نیز متناسب با چیدمان فضا، شمایلی مدرن و فوتوریستی داشت و بر سردی و خشکی فضا تاکید می کرد.

 

کارل لاگرفلد شنل مرگ عجیب طراح مد

7. Chanel، پاییز/زمستان 2014

شوی لباس پاییز 2014 شنل در یک سوپرمارکت برگزار شد. فضای داخلی گراند پاله بار دیگر تسلیم تخیلِ کارل شده و به یک سوپرمارکت بزرگ، مملو از کالاهای مختلف که برخی لوگوی شنل بر خود داشتند، تبدیل شد. ناگفته نماند که با پایان یافتنِ شو، تماشاچیان به سمت قفسه ها هجوم بردند تا تحفه ای از این سوپرمارکت شنل با خود به خانه ببرند!

 

Chanel Fashion Show Ready To Wear Collection Spring Summer 2015 in Paris

8. Chanel، بهار/تابستان 2015

در آن سال گراند پاله شاهد یک راهپیمایی نمادین بود. یک خیابان رئالیستی با ردیف خانه های مرتفع در دو طرف آن و جزئیاتی بی نظیر در داخل گراند پاله ساخته شد. مدل ها با لباس های رنگارنگشان از مقابل تماشاچیان عبور کردند و در پایانِ شو، تظاهراتی نمادین با پلاکاردهایی که بر آن ها شعارهایی بامزه نوشته شده بود به راه انداختند.

 

Chanel-Spring-Summer-2016-Luggage-5

9. Chanel، بهار/تابستان 2016

شوی بهار 2016 شنل در سالن یک فرودگاه برگزار شد. بله درست حدس زدید؛ این بار گراند پاله پاریس به شکل سالن انتظار فرودگاهی مدرن در آمد. تماشاچیان بر روی صندلی های فلزی ای درست شبیه صندلی های فرودگاه نشستند و به تماشای مدل هایی مشغول شدند که با چمدان های بزرگشان در سالن قدم می زدند.

 

mame-fashion-dictionary-fendi-fashion-show-at-the-great-wall-of-china

10. Fendi، 2007

شماره آخر را به برند Fendi و یکی از به یادماندنی ترین شوهای تاریخ مد اختصاص داده ایم، نمایشی که بر بالای دیوار بزرگ چین اجرا شد. دیوار دو هزارساله ی چین، پس از یک سال برنامه ریزی و صرف 10 میلیون دلار، میزبان شوی لباسی شد که در آن مجموعا 88 لوک به نمایش در آمد (چرا که 8 در فرهنگ چین، نمادِ رستگاری است).

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “ده نمایشِ خیره کننده‌ی کارل لاگرفلد

  1. مهرداد گفت:

    کاری ندارم آدم بزرگی هست یا نیست …
    ولی مثل سینمای هند که هیچی جز بخش احساسات و صحنات غیرقابل معقول و باور نداره هستن …
    همین طراحی رو هم یک آدم بی سواد هم می تونه بکنه .. ولی چون ایشون معروف هستند مشخص میشه و چون دیگری نامعروف دیده نمیشه … درست مثل استعدادها .
    آدم که به سطحی از معروفیت و پولداری برسه می تونه هر چیزی رو مد کنه حتی حماقت !
    آدم های بزرگ کارهای بزرگ می کنند … وگرنه روزمرگی و بی فایده بودن رو همه بلدن !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *